Salonboot Ljunberg
Verkauft
Referenznummer: Nein
Kategorie: Motoryacht
Baujahr: 1928
Liegeplatz: Auf der Verkaufsseite
Preisvorstellung: Verkauft
Material: Holz
Maße: 10,50 m x 2,38 m x 0,70 m
Kurze Beschreibung Prachtige lijn en met historische waarde. Lichtelijk achterstallig onderhoud.
Rumpfform
V spant
Deckaufbau
Massief Hondoeras Mahonie. Voordek is recent geheel vernieuwd.
Form und Material der Konstruktion
Massief Hondoeras Mahonie
Tiefgang
70 cm
Kommentare
Dit prachtige schip werd in 1928 gebouwd in opdracht van ingenieur G.E. Lagercrantz die haar de naam Frolic gaf.
In 1932 werd ze verkocht aan mevrouw Ebbe Bonde-Wallenberg uit Stockholm die het schip omdoopte in de huidige naam Malulu. Zij was zo gecharmeerd van de boot dat ze in haar testament had laten opmaken dat, na haar dood, het schip in de familie moest blijven. In alle andere gevallen moest het schip afgezonken worden in een diepe baai.
Zo ver kwam het niet, want tijdens de tweede wereld oorlog is het schip in beslag genomen door de Zweedse marine die er patrouilles mee uit voerde. De originele benzine motor, een Kermath Sea-Farer, werd toen opgeblazen.
Na de oorlog en de dood van Mevr. Ebbe Bonde-Wallenberg heeft haar zoon het lot van de Malulu aangetrokken. Hij heeft een nieuwe Chris-Craft V8 laten monteren en er een jaar gebruik van gemaakt. Ondanks de afnemende interesse voor de Malulu kon de familie het niet over het hart verkrijgen om het schip af te laten zinken in een diepe baai. Zij besloten om het schip op het land te leggen bij scheepswerf Fisksatra in Saitsjobaden, Zweden.
De Malulu heeft 10 jaar op de wal gestaan voordat ze werd verkocht aan Gustaf Chatkowski uit Lindingo, Zweden. Hij heeft het schip weer in oude glorie hersteld en een nieuwe motor geplaatst die dezelfde snelheid realiseerde als in vroegere tijden.
In 1998 werd de boot gekocht door Jachtwerf Prins van Oranje in Heeg, Nederland. Een zeer uitgebreide restauratie vond plaats en de huidige 87 pk Turbo diesel Lombardini werd geplaatst. Het schip is in de originele staat teruggebracht met de toevoeging van de moderne motor en apparatuur.
Recentelijk is het voordek geheel vernieuwd; nieuwe spanten, mahonie beschermd door epoxy en belegd met teak. Afgelopen jaren is het schip weinig tot niet gebruikt en heeft voornamelijk in een loods gestaan.
In 1932 werd ze verkocht aan mevrouw Ebbe Bonde-Wallenberg uit Stockholm die het schip omdoopte in de huidige naam Malulu. Zij was zo gecharmeerd van de boot dat ze in haar testament had laten opmaken dat, na haar dood, het schip in de familie moest blijven. In alle andere gevallen moest het schip afgezonken worden in een diepe baai.
Zo ver kwam het niet, want tijdens de tweede wereld oorlog is het schip in beslag genomen door de Zweedse marine die er patrouilles mee uit voerde. De originele benzine motor, een Kermath Sea-Farer, werd toen opgeblazen.
Na de oorlog en de dood van Mevr. Ebbe Bonde-Wallenberg heeft haar zoon het lot van de Malulu aangetrokken. Hij heeft een nieuwe Chris-Craft V8 laten monteren en er een jaar gebruik van gemaakt. Ondanks de afnemende interesse voor de Malulu kon de familie het niet over het hart verkrijgen om het schip af te laten zinken in een diepe baai. Zij besloten om het schip op het land te leggen bij scheepswerf Fisksatra in Saitsjobaden, Zweden.
De Malulu heeft 10 jaar op de wal gestaan voordat ze werd verkocht aan Gustaf Chatkowski uit Lindingo, Zweden. Hij heeft het schip weer in oude glorie hersteld en een nieuwe motor geplaatst die dezelfde snelheid realiseerde als in vroegere tijden.
In 1998 werd de boot gekocht door Jachtwerf Prins van Oranje in Heeg, Nederland. Een zeer uitgebreide restauratie vond plaats en de huidige 87 pk Turbo diesel Lombardini werd geplaatst. Het schip is in de originele staat teruggebracht met de toevoeging van de moderne motor en apparatuur.
Recentelijk is het voordek geheel vernieuwd; nieuwe spanten, mahonie beschermd door epoxy en belegd met teak. Afgelopen jaren is het schip weinig tot niet gebruikt en heeft voornamelijk in een loods gestaan.
Einteilung und Räume
4x
Kabinen
1x
Schlafplätze
2 + 2
Interieurtyp
Teak
Wassersystem
Ja
WC
Ja
Kühlschrank
Ja
Marke
Lombardini Turbo diesel
Leistung
87 Ps
Kraftstoff
Diesel
Antrieb
Schroefas
Kraftstofftanks
2x
Max. Geschwindigkeit
12 Knoten (22Km/Stunde)
Log/Geschwindigkeit
Raymarine ST40
Anker & Material
Ja
Außenpolster
Ja
Abdeckungen
Ja, over punt, kuip en achterschip
Kommentare
For more information, click: http://www.jachtmakelaardijkappers.nl