Alfa 51
Verkauft
Referenznummer: Nein
Kategorie: Segelyacht
Baujahr: 2005
Liegeplatz: Griekenland
Preisvorstellung: Verkauft
Material: GfK
Maße: 15,41 m x 4,65 m x 2,10 m
Kurze Beschreibung Sportief zeiljacht met 3 hutten. INRUIL BESPREEKBAAR!
Designer
George Brillakis
Werft
Alfa Sailing Yachts
Rumpfform
Rundspant
Deckaufbau
Teak
Fenster
Goiot dakluiken met hor en blindering
Tiefgang
210 cm
Verdrängung
15.350 kg
Ballast
4.100 kg
Steuersystem
Doppel Steuer
Kiel/Seitenschwert
Blei Kiel
Kommentare
Het jacht verkeert in goede staat en is klaar om te gaan. Zeer geschikt voor lang comfortabel verblijf aan boord en reis rond de wereld.
Kabinen
3x + schippershut
Schlafplätze
3x2 + 1x1 (+ 1x2 in Saloon)
Interieurtyp
Kirschen
Gardinen
Alcantara
Wassertank & Material
6x Edelstahl. Total 1000 ltr
Abwassertank
Ja
Wassersystem
Ja, Johnson (2011)
Warmwasser
Boiler - 40 ltr (2011) und Motor
Anzahl Duschen
3x Dusche
WC
3x
Radio/CD Player
Radio cd + cockpit speakers (2011)
Kocher & Brennstoff
3 brenner gas
Ofen
Gas
Kühlschrank
Isothem top loading, 90 ltr
Gefrierschrank
Front loading vriezer, 185 ltr
Heizung
Webasto HL90 - 7 outlets
Klimaanlage
Ja, CLD Marine air systems 12000 BTU - 2 outlets
Kommentare
Zoals bij een kwaliteitsjacht hoort, is het interieur handmatig achteraf ingetimmerd en hoogglans afgelakt.
De riante eigenaarhut in het voorschip met veel bergruimte heeft aangrenzend een natte cel. De salon is voorzien van tafel, groot genoeg om met 7-8 mensen te dineren. Eén van de twee achterhutten grenst aan de natte cel. De schippershut in het voorschip is toegankelijk via het dekluik en heeft een eigen toilet en wastafel.
De riante eigenaarhut in het voorschip met veel bergruimte heeft aangrenzend een natte cel. De salon is voorzien van tafel, groot genoeg om met 7-8 mensen te dineren. Eén van de twee achterhutten grenst aan de natte cel. De schippershut in het voorschip is toegankelijk via het dekluik en heeft een eigen toilet en wastafel.
Marke
Yanmar 4JH3-HTE
Leistung
100 ps
Kraftstoff
Diesel
Antrieb
Welle mit 3 Flugel Maxprop
Kraftstofftanks
1x 280 ltr (Edelstahl)
Max. Geschwindigkeit
10 knots
Marschgeschwindigkeit
8 knots
Bugstrahlruder
Vetus 75 kgf
Batterie
4x 102 Ah Delphi Maintenance Free Calcium (2010), 1x start, 2x Optima 75 Ah, 1x 45 Ah Delphi S45AL
Batterieladegerät
Victron Energy Centaur 12V/60Amp (2011) + Victron Energey Phoenix 12V/30Amp
Generator
Honda 2 Kw (refit 2011)
Inverter
Inverter Sterling Power - 800 Watt (2011)
Spannung
12/ 220v
Log/Geschwindigkeit
2x Raymarine ST 60 Tridata (2010)
Echolot/Tiefenmesser
2x Raymarine ST 60 Tridata (2010)
Windmesser
2x Raymarine ST 60
Navigationslichter
Ja
Autopilot
Raymarine ST6000 + 2x ST6001 controller
Kartenplotter
Raychart 520
Radar
Raymarine RL70c
UKW
RAY 215e
Wetterfaxempfänger/NAVTEX
Navtex ICS Nav6plus
Kommentare
Alle instrumenten zijn verbonden dmv Seatalk netwerk
Segelplan
Sparcraft
Großsegel
Elvstrom 55 m2 with Facnor ballbearing wagons
Roll-Großsegel
3 reven waarvan 2 single line
Genua
Elvstrom 73 m2
Genua-Reffanlage
Facnor
Gennaker
Quantum, 144 M2 IMS. 700N
Winschen
Lewmar: 2x 58EST electrisch, 2x 44ST, 1x16ST
Kommentare
+ spinnaker pole
Anker & Material
Ja + 100 mtr Kette (2011)
Ankerwinde
Clipper (2011) met bediening in kuip en op voordek
Sprayhood
Ja
Bimini
Ja
Außenpolster
Ja
Badeplattform
Ja
Badeleiter
Ja
Beiboot
Ja, 2011
Beiboot Außenbordmotor
Honda 3 Ps
Kommentare
Teak loopplank
Rettungsinsel
Plastimar 10 personen (moet gekeurd worden)
Bilgepumpe
2x electrisch (1x 2011)
Zusätzliche Informationen
Dit jacht is custom built bij een bekende werf in Griekenland. De romp is gebaseerd op een Jeanneau Sun Odyssey maar dan met verbeteringen en verstevigingen. Zo is de rompdikte verdubbeld en daardoor steviger en niet torsie-gevoelig. Daarnaast zijn de romp, hoofdschotten en dek aan elkaar gelamineerd in plaats van gelijmd. Dit wordt slechts toegepast in het hoogste kwaliteitssegment omdat het een arbeidsintensief en duur proces is. Het voordeel is duidelijk, een zeer stijve en snelle romp die tegen een stootje kan.
Voor betere zeileigenschappen is het achtersteven iets verlengd waardoor het water beter los komt van de romp.