Steel Cutter 46
Verkauft
Referenznummer: 801931
Kategorie: Segelyacht
Baujahr: 1994
Liegeplatz: Auf der Verkaufsseite
Preisvorstellung: Verkauft
Material: Stahl
Maße: 14,00 m x 4,00 m x 1,70 m
Kurze Beschreibung Praktische ocean going Segelyacht. Super Weltumsegler!
Werft
Onder Nederlandse supervisie gebouwd in Polen
Rumpfform
Multi Knickspant, 5 und 4 mm. Stahl ab neu
Deckaufbau
Aluminium Deck, durch TRICLAT verschweisst mit Rumpf
Form und Material der Konstruktion
Praktischer deck Lay-out, mit kurzem Aufbau und geschlossenem Doghouse, aus aluminium
Fenster
Aluminium
Durchfahrtshöhe
Circa 20,5 meter
Tiefgang
170 cm
Verdrängung
Circa 15,3 ton.
Ballast
Circa 5.000 kg. lood, in kiel gegoten
Steuersystem
Hydraulisch
Ruder
Praktisches und erreichbahres Rudder am Heck
Kiel/Seitenschwert
Langer Kiel, aus 7 mm Stahl und Kielsohle aus 10 mm.
Kommentare
Deze Double Ender is special ontworpen voor de echte wereldzeiler. De lange kiel en het geveegde achterschip geven het jacht een soepele en comfortabele zeegang, met goede zeileigenschappen. Kenmerkend voor dit jacht is het veilige en praktische 'stuurhuis' en uiterst zeewaardige kuip. Het jacht is prima single handed te zeilen.
Het jacht is destijds onder Nederlandse supervisie, op een Poolse werf gebouwd. Het snijpakket en toebehoren zijn vanuit Nederland naar de werf gestuurd. Constructies zijn exact volgens tekening, naar eisen van Germanisch Lloyd gebouwd.
Stalen betrouwbare romp, met aluminium boeisel en opbouw voor optimaal laag zwaartepunt. Tanks zijn gesitueerd in de kielsectie.
Het casco is na gereedkomen in- en uitwendig gestraald, voorzien van twee lagen epoxyprimer en afgechilderd met DD-lak van De IJssel: Nieuw voorzien in 2003. Onderwaterschip behandeld met Sigma Epoxytar en antifouling.
Het jacht is sinds juni 2003 aan wal gestald, met het voornemen om wellicht nog eens een grote reis te maken. De droom van de eigenaar is reeds uitgekomen en gunt nu een nieuwe eigenaar ook een fantastische ervaring. Neemt u het roer over? Op dit jacht is inruil van een kleiner motor- of zeiljacht eventueel bespreekbaar.
Het jacht is destijds onder Nederlandse supervisie, op een Poolse werf gebouwd. Het snijpakket en toebehoren zijn vanuit Nederland naar de werf gestuurd. Constructies zijn exact volgens tekening, naar eisen van Germanisch Lloyd gebouwd.
Stalen betrouwbare romp, met aluminium boeisel en opbouw voor optimaal laag zwaartepunt. Tanks zijn gesitueerd in de kielsectie.
Het casco is na gereedkomen in- en uitwendig gestraald, voorzien van twee lagen epoxyprimer en afgechilderd met DD-lak van De IJssel: Nieuw voorzien in 2003. Onderwaterschip behandeld met Sigma Epoxytar en antifouling.
Het jacht is sinds juni 2003 aan wal gestald, met het voornemen om wellicht nog eens een grote reis te maken. De droom van de eigenaar is reeds uitgekomen en gunt nu een nieuwe eigenaar ook een fantastische ervaring. Neemt u het roer over? Op dit jacht is inruil van een kleiner motor- of zeiljacht eventueel bespreekbaar.
Stehhöhe
Circa 2,00 meter. In voorkajuit circa 1,75 m.
Kabinen
Grote eigenaarshut in voorschip, met veel kast- en bergruimte en schrijftafel/bureau
Interieurtyp
Lichte betimmering uit Eiken, gecombineerd met witte panelen
Gardinen
Gebloemde bekleding, van jaar 2000
Wassersystem
Ja
Warmwasser
Isotherm, 40 liter Boiler
Anzahl Duschen
Wasbak met handdouche in natte cel
WC
Jabsco owl pomptoilet
Radio/CD Player
Radio-casette met kuipspeakers
Kocher & Brennstoff
Half-cardanisch, 3-pits kookstel op gas
Ofen
Half-cardanisch, op gas
Mikrowelle
Ja
Kühlschrank
RVS Box, met compressor
Heizung
Trumatic 2800 op gas. (werking niet gegarandeerd, aangezien lange tijd niet gebruikt)
Kommentare
Het jacht biedt ruime en comfortable accomodatie voor een koppel. Zeer interessant is het ingenieuze dekhuis, waar vanuit beschermd van alle weersomstandigheden genavigeerd en wacht gehouden kan worden.
Marke
Mercedes OM 602, 5 cilinder dieselmotor
Baujahr
1995
Leistung
89pk (65kW)
Motorbetriebsstunden
Circa 1.680 uur, tot 1 juni 2003. (daarna jacht aan wal gestald)
Kraftstoff
Diesel
Kraftstoffverbrauch
2,25 liter bij 3/4 knopen
Antrieb
Mechanische Hurth koppeling met Scatra homokineet, naar schroefas met 3-blas Max-Prop.
Kühlsystem
In-direct - Intercooling
Kraftstofftanks
Stalen tank,geintegreerd in kiel: 400 liter. Aluminium dagtank: 200 liter. Totaal 600 liter
Marschgeschwindigkeit
6-7 knopen
Messgeräte
Op motorpaneel
Batterie
1x 90 amp (nieuw in 2012)
Batterieladegerät
Victron 50 amp lader met chargercontrol
Lichtmaschine
Op motor. Tevens nieuwe 120 amp dynamo (van 2011) los mee te leveren
Inverter
Victron 1500 Watt omvormer
Solarpanel
1x 75 Watt. Nog niet gemonteerd
Bedienungspanel
schakelpaneel
Spannung
12 Volt boordnet en 220 Volt via omvormer
Kompass
2x, Sestral kompas buiten en Botsun kompas binnen (luchtbel)
Log/Geschwindigkeit
Navman, op stuurstand buiten en binnen in doghouse
Echolot/Tiefenmesser
Navman, op stuurstand buiten en binnen in doghouse
Windmesser
Navman (momenteel defect)
Navigationslichter
Compleet, met 3-kleur toplicht
Autopilot
Robersten AP100
Radar
Furuno
Grenzwellenempfänger
Debeg zender/ontvanger SSB
UKW
Deberg
Wetterfaxempfänger/NAVTEX
Ja
Kommentare
De electronica wordt momenteel (nog) niet op werking gegarandeerd.
Segelplan
Sloep -Kotter getuigd
Mastmaterial
Aluminium wit gelakte masten en rondhouten
Segelmaterial
Dacron, polyant
Großsegel
Doorgelat grootzeil, 46m2. Origineel
Roll-Großsegel
4 reven
Genua
Genua I, van Quantum Sails. Van 1999, weinig gebruikt en in goede staat.
Fock
Bi-radiale Yankee, 35m2 voor boegprofiel + bi-radiale stagfok. 23m2. Origineel
Rollreffanlage
Beide stagen uitgerust met Profurl rolreef-profiel
Genua-Reffanlage
Op Profurl rolreef-profiel
Sturmfock
5 m2 stormfok, over stagfok
Winschen
Ruim bemeten zelfhalende lieren
Kommentare
Vallen en bedrading in mast vernieuwd, in 2011.
Inklapbare maststeps
Het jacht presteert zeer goed onder alle, maar zeker ook zware weersomstandigheden. Zo heeft de eigenaar vanuit Zuid-Engeland naar Madeira in 8 dagen een afstand gezeild van 1.250 mijl: 9-11 beaufort windsterkte.
Inklapbare maststeps
Het jacht presteert zeer goed onder alle, maar zeker ook zware weersomstandigheden. Zo heeft de eigenaar vanuit Zuid-Engeland naar Madeira in 8 dagen een afstand gezeild van 1.250 mijl: 9-11 beaufort windsterkte.
Anker & Material
35 kg. RVS boeganker in kluis, met 100 meter ketting (10 mm.). 2x Buldog anker
Ankerwinde
Maxwell 3000 elektrische ankerlier
Sprayhood
Vast doghouse, voor droog, comfortabel en zeevast navigeren
Bimini
Zonnetent over kuip
Abdeckungen
Dektent voor gehele jacht, met staande mast. Behoeft reparatie aan o.a. ritsen en een scheur.
Seereling, Heckkorb, Bugkorb
Aluminium gelast.
Badeleiter
RVS
Beiboot
Ja, Caribe 270 R.I.B.-tender,
Davits
3e spiboom voor dinghy launch
Fender, Leinen
ja
Rettungsinsel
Nee. Wel RVS dekbeugel aanwezig
Bilgepumpe
Handmatig en elektrisch
Feuerlöscher
(blussers, keuren)
Gasflaschenlager mit Ablauf
Ja, in kuip met afvoer naar buiten. Plaats voor twee grote gasflessen.
Kommentare
Specificaties onder voorbehoud goedkeuring eigenaar.
For more information click: http://www.jachtmakelaardijkappers.nl
For more information click: http://www.jachtmakelaardijkappers.nl
Zusätzliche Informationen
Sehr Seetuchtig und praktisch, fur Weltumseglung.