Mehr Informationen zu den Combi Spiegelkotter 13.50 OK

Name:
Telefonnummer:
E-Mail Addresse:
Fach:
Weitere Informationen
Combi
Spiegelkotter 13.50 OK
unter Angebot
MwSt Bezahlt
Referenznummer:
903325
Kategorie:
Motoryacht
Baujahr:
2007
Liegeplatz:
im Verkaufshafen
Preis fragen:
unter Angebot
Material:
Stahl
Abmessungen:
13,50 m
x
4,25 m
x
1,25 m
Beschreibung:
Karaktervol en ruim motorjacht, van eerste eigenaar. Goed uitgerust met o.a. Kabola CV, rompisolatie, thermopane ramen en boegschroef.
Werft:
Jachtwerf De Combinatie BV
Rumpfnummer:
358
CE-Kennzeichnung:
B
Rumpfform:
Knickspant
Rumpffarbe:
Blau
Deckfarbe:
Beige
Deckaufbau:
Stahl
Stalen loopdekken, opbouw en stuurhut.
Form und Material der Konstruktion:
Stuurhut geschilderd in hout-look middels het z.g. 'houten'
Fenster:
Gebo aluminium raamprofielen. Thermo pane beglazing in stuurhut.
Plicht:
Heck cockpit
Offenes Cockpit:
Durchfahrtshöhe:
6,75 m
Min. Höhe:
280 cm
Tiefgang:
125 cm
Verdrängung:
18.000 kg
Steuersystem:
Steuerrad
Hydraulische stuurstand. Afstandbediening middels remote van hydraulische autopilot
Steueranlage:
Innensteuerung
Fernbedienung:
Ruder:
Einzeln
Kiel/Seitenschwert:
Langkiel
Kommentare:

Deze karaktervolle en ruime Combi Spiegelkotter wordt u aangeboden door haar eerste eigenaar. Het jacht is in december 2006 gereed gekomen, waarna het in februari 2007 overgedragen is aan haar huidige eigenaar. 

Hoewel het lijkt, of het jacht een houten stuurhut heeft, beschikt deze Combi over volledig stalen opbouw. Met het zogenaamd 'houten' (schildertechniek met de structuur en kleur van echt hout) van de stalen stuurhut, krijgt jacht een chique en karaktervol uiterlijk, zonder het onderhoud van een daadwerkelijk houten opbouw te hebben.  

Het jacht beschikt over een elektrisch neerklapbare mast, waarmee de doorvaarthoogte van circa  6,75meter eenvoudig te verlagen is naar een kruiphoogte van 2,80 meter. Gezien de kruiphoogte dus uitermate geschikt voor binnenwater en bijvoorbeeld Franse kanalen. Met CE-categorie B is deze Combi Kotter tevens geschikt om ruimere, en zelfs kustwateren te bevaren. 

 

  • Getinte, thermo pane beglazing in stuurhut, met twee grote, klapbare ramen.
  • Patrijspoorten in opbouw, met te openen poorten voorzien van horren en regenkappen.
  • Rompisolatie met glaswol.
  • Kabola CV installatie.
  • Afstandsbediening op autopilot, waarmee het jacht buiten te sturen is.
  • Elektrische motorbediening.
  • Grote eigenaarshut en riante natte cel met Villeroy & Boch ligbad en elektrisch toilet.

Met deze en haar verdere uitrusting, is deze Combi Spiegelkotter een interessant jacht voor grotere tochten en/of een comfortabel, langer verblijf aan boord.

 

 

Salon:
Layout und Unterkunftsräume:
Stuurhut annex salon, keuken met ruime dinette en riante voorkajuit
Stehhöhe:
200 cm
Essbereich:
Maschinenraum:
Kabinen:
1
Grote eigenaarshut in voorschip.
Schlafplätze :
fest: 2 Extra: 4
Tweepersoons bed in voorkajuit, twee extra slaapplaatsen in salon en twee extra slaapplaatsen op dinette.
Interieurtyp:
Klassisch, warm
Teakhouten interieur
Farbe Polsterung:
Blau
Matratzen:
Gardinen:
Beige gordijnen
Wassertank & Material:
750 Liter Stahl
Stalen, gecoate watertank
Wassertankanzeige:
Abwassertank:
500 Liter Stahl
Abwassertankanzeige:
Abwassertank-Pumpe:
Absaugstutzen Abwasser:
Wassersystem:
Drucksystem
Waterdryksysteen via CV-combi
Warmwasser:
Via Kabola HR 400 Combi CV-installatie
Außenwasser:
Deckwaschpumpe Deckdusche
Anzahl Duschen:
1
Riante natte cel
Anzahl Bäder:
1
Villeroy & Boch ligbad
WC:
1 Elektrisch Cerit elektrisch toilet
Fernseher:
TV-flatscreen in kast met Digitenne
Radio/CD Player:
JVC, met plafond speakers. Bose suround sound systeem (speakers keuken/dinette buiten werking)
DVD-Player:
Kocher & Brennstoff:
4 Kochplatte(n) Gas
4-Pits gascomfort
Ofen:
Combi magnetron-oven
Mikrowelle:
Combi magnetron-oven
Kühlschrank:
110 Liter Elektrisch
Coolmatic koelkast
Gefrierschrank:
Vriesvak in koelkast
Heizung:
Zentralheizung Kabola CV, met radiatoren en convectoren
Kommentare:
  • Stuurhut annex salon met L-bank en zitbankje voor opvarenden.
  • Zwaardvis leer-beklede stuurmanstoel. 
  • Openslaande deuren naar grote kuip.
  • Led plafond spots en sfeerverlichting langs gordijnen.
  • Was-droogcombinatie in natte cel.
  • Villeroy & Boch ligpbad met douche, in natte cel.
  • Grote eigenaarshut met veel kast- en bergruimte.
  • Froli schotel-bedbodemsysteem onder matras eigenaarshut.
  • Kuipdouche met warm/koud water.
  • dekwaspomp.
Anzahl identischer Motoren:
1
Startertyp:
Elektrisch
Typ:
Innenborder
Marke:
Volkswagen Marine
Modell:
TDI 120-5
Seriennummer:
ANG 001 117
Baujahr:
2006
VW Marine Overhandiging-Inspectie 21/01/2007
Anzahl Zylinder:
5
Leistung:
120 PS
Betriebsstundenzähler:
Motorbetriebsstunden:
1.260
Kraftstoff:
Diesel
Kraftstoffverbrauch:
10 Liter / Stunde
Verbruik bij kruissnelheid, met 12 km/uur bij 2.300 toeren
Getriebe:
ZF Marine 45A hydraulisch
Übersetzung:
Welle
Antrieb:
Schraube
Vetgesmeerde schroefas met Python Drive en 4-blads schroef
Kühlsystem:
Indirekt
Intercooling
Kraftstofftanks:
2
2x brandstoftank van 450 liter
Inhalt des gesamten Kraftstofftanks:
900 Liter
Material Kraftstofftank:
Stahl
Max. Geschwindigkeit:
18 km/h
Marschgeschwindigkeit:
12 km/h
Kraftstofftankanzeige:
Peilglas
Tachometer:
VDO-VW Marine
Öldruckmesser:
VDO-VW Marine
Temperaturmesser:
VDO-VW marine
Bugstrahlruder:
Elektrisch
Sidepower SP95T boegschroef, op 12 Volt
Batterie:
4 x 220 Ah
4x 220 Ah accu's van 2017 en 1x 55Ah van 2016
Batterieladegerät:
30 A
Studer automatische acculader
Lichtmaschine:
Batterieanzeige:
Inverter:
2.800 Watt
Studer omvormer
Voltmeter:
Landstrom:
Landstromkabel:
Solarpanel:
800 Watt
4x zonnepaneel van 200 Watt, met Victron Blue Solar charge controllers
Verbrauchsanzeige:
Bedienungspanel:
schakelpaneel op dashboard
Spannung:
12V 220V
Kommentare:

 

VW Marine Overhandiging-Inspectie 21-01-2007: Sindsdien heeft de motor periodiek onderhoud gekregen, met alle servicebeurten gedocumenteerd in het onderhoudsboek. Comform opgave van VW Marine, is daarbij de ditributieriem 2x vervangen, waarvan de laatse keer bij 1.235 uur (d.d. 26-02-2019).

De Volkswagen Marine TDI 120, betreft een mooi lopende 5 cilinder en biedt meer dan voldoende vermogen voor het jacht. De motor staat ruim opgesteld, in een schone en overzichtelijke machinekamer. De bediening vindt plaats door middel van elektrische motorbediening.

Log/Geschwindigkeit:
Raymarine ST60+ tridata
Echolot/Tiefenmesser:
Raymarine ST60+ tridata
Navigationslichter:
Boordlichten
Karten, Nautische Führer:
Digitale navaigatiekaart voor plotter
Ruderlageanzeige:
Op display autopilot
Autopilot:
Ramarine ST6002 Smartpilot
Linear drive voor autopilot op kwadrant. Raymarine S200 remote control voor bediening autopilot
GPS:
Raymarine
Kartenplotter:
Raymarine C80
Kleurenplotter
Fischfinder:
Raymarine DSM300
UKW:
Raymarine Ray 54E
Marifoon met DSC-functie
Anker & Material:
1 x Poolanker in boegkluis Verzinkt
Ankerverbindung:
Kette
Ankerwinde:
Manuell
Bimini:
Blauwe zomerkap over kuip. Witte wintertent/kuiptent, met uitritsbare zijpanelen
Cockpitzelt:
Seereling, Heckkorb, Bugkorb:
Rondom
Heckkorb und Bugkorb:
Badeplattform:
Romp-geïntegreerd zwemplateau, met deur naar open kuip
Badeleiter:
Vanaf zwemplateau
Segelabsenksystem:
Elektrisch bedienbare strijkinstallatie voor mast
Davits:
Draaibare david op zwemplateau
Teakdeck:
Fender, Leinen:
Kommentare:
  • Witte wintertent over kuip, met uitritsbare zijpanelen.
  • Blauwe zomertent, annex bimini over kuip, met open zijden.
  • Kabelaring rondom.
  • RVS bolders en midscheepse kikker.
  • Bergruimte onder kuipvloer en in kuipbanken.
  • Opslaande deur in spiegel naar zwemplateau.
Bilgepumpe:
Elektrisch 2x elektrisch
Feuerlöscher:
Radarreflektor:
Tri-lens radarreflector
Gasflaschenlager mit Ablauf:
Gasbun in kuip
Selbstlenzendes Cockpit:
Zusätzliche Informationen

Karaktervolle Spiegelkotter, met grote open kuip. Het jacht is technisch goed uitgerust en heeft een ruim en comfortabel interieur uit teakhout. Voorzien van CE-Categorie B en met een kruiphoogte van 2,80 meter, door de elektrisch strijkbare mast, betreft het een ideaal jacht voor grotere tochten en/of langer verblijf aan boord. Deze Combi Spiegelkotter wordt u aangeboden door haar eerste eigenaar en ligt ter bezichtiging in onze verkoophaven.

Eigentümer kommentieren

Wij hebben in 2005 besloten om de Combi-Spiegelkotter te laten bouwen. We maakten deze keuze omdat we graag op het water waren en daar helemaal tot rust kwamen. Door ons drukke leven hadden we altijd maar korte weekendjes en een keer per jaar 2,5 week vakantie. Met de aanschaf van een boot konden we volop van onze weekendjes genieten en waren we na het werken ook echt vrij.

Na het bekijken van verschillende jachtbouwers kwamen we uit bij Scheepswerf De Combinatie. De prijs/kwaliteit kwam daar goed tot zijn recht en de eigenaren hadden jarenlang ervaring, mede omdat het een familiebedrijf was van enkele generaties. De schepen die zo bouwde waren pure degelijkheid en ze installeerde professionele apparatuur, veelal uit de beroepsvaart. Tevens kon het schip precies naar onze eigen wensen afgebouwd worden. In het jaar 2006 begon de bouw. We gingen wekelijks kijken en maakte geregeld foto's. In januari 2007 werd ons schip opgeleverd en kon het genieten beginnen.

Ieder weekend waren we aan boord en als het kon, gingen we een stukje varen. We hadden thuis alleen een bovenwoning boven ons bedrijf en de boot was daarmee ons tweede huisje, waar we heel veel tijd doorbrachten. De vakantie stond voortaan in het teken van de watersport. We voeren ieder jaar een andere route: De Maas, de Waal, de Randmeren, Zeeland, het IJsselmeer en vele andere rivieren in Nederland.

Minder fijne dingen hebben we ook ervaren, en van geleerd. Zo zijn we twee keer in een flinke storm terecht gekomen. Dit was in het eerste jaar met onze boot, maar het schip hield zich kranig en bleef ondanks de hoge golven goed op koers. Voor ons was dit uiteindelijk een bevestiging van onze goede keuze: een sterk, degelijk schip dat zelfs met windkracht 7 /8  zijn mannetje staat.

Doordat we in 2017 een huis kochten met een mooie tuin in een rustig dorpje, vonden we daar ook onze rust. We hebben het nu druk met verbouwen en hebben daardoor steeds minder tijd voor de boot. Eigenlijk is hierdoor de boot overcompleet geworden. We hebben nu besloten om afscheid te nemen van onze Cornelis en het schip te koop aan te bieden. Het idee na de verkoop is om met een kleine, snelle boot op een trailer zo nu en dan dagtochtjes te maken over het water. De langere vakanties willen we meer buiten Europa door gaan brengen, waarschijnlijk zonder boot.

Wij hebben heel erg genoten en veel plezier gehad van ons schip en hopen dat nieuwe eigenaren net zo kunnen genieten als dat wij hebben gedaan.

Zusätzliche Dokumente