Vraag meer informatie over de Bekebrede 16.00

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
Bekebrede
16.00
€ 529.000
BTW Betaald
Referentienummer:
903035
Categorie:
Motorjacht
Bouwjaar:
2002
Ligplaats:
Visits on appointment
Vraagprijs:
€ 529.000
Materiaal:
Staal
Afmetingen:
16,20 m
x
4,92 m
x
1,60 m
Omschrijving:
Uitmuntend onderhouden motorjacht. CE- Categorie A en technisch zeer goed uitgerust.
Ontwerper:
Bekebrede
Werf:
Flevo Jachtbouw - Drinkwaard
Bouwnummer:
147
CE:
A
CE aantal opvarenden:
10
Rompvorm:
Rondspant
Met doorlopende kiel
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Staal
Teakdek 26 mm.
Ramen:
Hora thermo pane
Doorvaarthoogte normaal:
4,5 m
Kruiphoogte:
345 cm
Diepgang:
160 cm
Diepgang maximaal:
160 cm
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Binnen
Afstandsbediening:
Roer:
Enkel
Opmerkingen:

Zeer mooi en doordacht gebouwd jacht. Romp opgebouwd uit 6 mm staalplaat en opbouw uit 4 mm. De kiel is daarbij uit 18 mm staalplaat vervaardigd. Het jacht is voorzien van teak loopdekken van maar liefst 26 mm.

 

Het onderwaterschip is in 2016 gestraald en voorzien en voorzien van twee componenten coating en antifouling. Tevens is de romp van het jacht in 2016 opnieuwe gespoten. In 2017 is het jacht wederom voorzien van nieuwe antifouling.

 

Alvorens het jacht ingetimmerd is, is het gehele staalwerk van binnen ter conservering afgelakt.

 

Dit zeewaardige motorjacht heeft CE-classificatie A waarmee het zelfs Ocean waardig is. Buiten het mooie, zeewaardige ontwerp ziet u dit onder andere terug in details als zeer zware thermo pane beglazing (10 mm buiten glas en 6 mm binnenglas) en het feit, dat alle ontluchtingen uitkomen op het dak. 

 

Het jacht wordt constant technisch nagelopen door haar eerste en huidige eigenaar en verkeert daarmee in topconditie.   

Salon:
Stahoogte:
190 cm
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:
3
Slaapplaatsen:
Vast: 6
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
1.860 liter Rvs
Vuilwatertank & materiaal:
350 liter Staal
Vuilwatertankmeter:
Vuilwatertank afvoerpomp:
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Buitenwater:
dekwaspomp buitendouche
Aantal douches:
2
Aantal baden:
1
Toiletten:
2 Elektrisch
Satellietontvangst:
Kooktoestel & brandstof:
4 pit(ten) Elektrisch
Ceramisch
Oven:
Magnetron:
Koelkast & voeding:
110 liter Elektrisch
+ extra koelkast van 110 liter in utility cabin
Vriezer:
200 liter
Bovenlader vrieskist in utility cabin
Verwarming:
CV Zware CV installatie
Airconditioning:
Danfoss airconditioning
Opmerkingen:

Deze Bekenbrede beschikt over een zeer mooi interieur, in topconditie! Vanzelfsprekend is het jacht geïsoleerd, voordat het mooie uit teak vervaardigde interieur ingebouwd is. Qua lay-out praktisch ingedeeld met riante vertrekken, voor een comfortabel verblijf aan boord.

 

 

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Deutz-ADT
Model:
BF 6M1013F
Serienummer:
0568211
Bouwjaar:
2002
Aantal cilinders:
6
Vermogen:
197 pk
Urenteller:
Draaiuren:
1.000
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
10 liter/uur
Keerkoppeling:
PRM Elektrisch hydraulisch
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
60 mm schroefas met 4 blads schroef
Koeling:
Indirect
Kielkoeling
Brandstoftank aantal:
3
totaal 6.800 liter over drie stalen tanks
Totale inhoud brandstoftank(s):
6.800 liter
Materiaal brandstoftank:
Staal
Max snelheid:
16 km/u
bij circa 2000 toeren - 18 ltr/uur
Kruissnelheid:
13 km/u
bij circa 1.550 toeren - 13,4 km/uur
Brandstoftankmeter:
Pijlglas
Toerenteller:
Motordisplay
Oliedrukmeter:
Motordisplay
Temperatuurmeter:
Motordisplay
Boegschroef:
Hydraulisch Losse afstandsbediening
proportioneel 300 kgf
Hekschroef:
Hydraulisch Losse afstandsbediening
proportioneel 160 kgf
Accu:
4 x 115 Ah
24 Volt. 2x 140 amp startaccu en 1x 12 volt generator
Acculader:
75 A
Mastervolt Mass 24/75 + extra 30 amp lader
Dynamo:
80 A
Accumonitor:
Generator:
Lombardini-Deutz
10KvA, 8.000 Watt 3-fase
Omvormer:
3.000 Watt
Mastervolt Dakar Sine 24/3000
Voltmeter:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Zonnepaneel:
500 Watt
4x 125 Watt
Voltage:
24V 220V
Opmerkingen:

Het jacht is technisch-motorisch zeer goed verzorgd en vakkundig ingericht.

Kompas:
Fluxgate kompas voor Autopilot
Dieptemeter:
Navigatieverlichting:
Roerstandaanwijzer:
Autopilot:
Simrad Robertson
GPS:
MLR GPS met NMEA uitgang
Kaartplotter:
NMEA Poort voor mogelijkheid laptop
Marifoon:
Shipmate + Hand held VHF
Mast materiaal:
Aluminium
Antennemast
Ankers & materiaal:
1 x Gegalvaniseerd
40kg klipanker
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Condor 1500 Watt met remote control
Bimini:
Over achterdek
Zeerailing:
Zware RVS zeerailing op hoog boeisel
Zwemplatform:
2x klapbaar
Zwemtrap:
2 delig, met 8 treden
Strijkinstallatie:
elektrisch voor antennemast
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
Opmerkingen:

Dekverlichting

Bilgepomp:
Elektrisch
Brandblusser:
Automatische blusinstallatie machinekamer
Reddingsvesten:
Waterdichte deur:
Naar machinekamer
Commentaar eigenaar

Mijn binding met het water en de boot.

Ik kom uit een schippersfamilie. In mijn jeugd bracht ik al mijn vakanties door aan boord. Na mijn middelbaar ben ik nog een jaar aan boord geweest en ik heb in België, Nederland en Duitsland gevaren. Mijn roeping lag in de binnenvaart maar mijn vader gaf me de kans niet. Ik ben dan maar aan de wal gaan wonen en heb een baan gezocht in de scheepvaartwereld. Mijn verlangen naar het water is nooit gestopt. Een eigen binnenschip is er niet van gekomen, maar in 1976 kocht ik wel mijn eerste pleziervaartuig, een Grand Banks 36voet. In 1986 een 42 voet. Dit waren werfschepen, waar men weinig aan kon wijzigen. Daarom groeide in 2000 het verlangen om een nieuwe boot te laten bouwen in Nederland die volledig aan onze behoefte zou beantwoorden. In Nijkerk aan de randmeren vonden wij de geschikte werf om een custombuild jacht te laten bouwen. We hadden veel geluk, dat de werfleider daar voor 100%  aan meegewerkt heeft. Omdat ik ongeveer 2 jaar op een  binnenschip gevaren heb en mijn ganse beroepsleven in de scheepvaart gewerkt heb, wist ik heel goed hoe mijn boot op technisch vlak moest worden gebouwd. De samenwerking met de werf is steeds prima verlopen.

Ik was al met pensioen, toen de boot gebouwd werd. Ik had genoeg vrije tijd om heel veel op de werf te zijn en om de bouw van de boot nauwgezet te kunnen volgen. Ik ken de boot dus tot in het kleine hoekje en ik weet ook wat er achter de betimmering zit. Wij hadden ook nog een caravan en daardoor konden we veel dagen op de werf zijn, om niets te missen en alle kleine details op te volgen. Aangezien ik daar heel veel gezien heb kende ik mijn boot zeer goed en dat maakt het voor mij gemakkelijk om de boot zelf te onderhouden. Voor mij is dat een onderdeel van de hobby. In 2002 is de boot afgeleverd. Het schip voldoet aan de A klasse, zodat ons vaargebied zeer uitgebreid is. Vroeger voeren wij naar Engeland en Denemarken, maar mijn vrouw heeft geen zeebenen en ik mocht wel een nieuwe boot laten bouwen op voorwaarde dat wij in de binnenwateren zouden blijven. Daarom hebben wij veel tochten gemaakt in Nederland. Waar er water is zijn we meermaals geweest. Het liefst van al, vaar ik op open water zoals de Ooster- en Westerschelde en het IJsselmeer, daar is de boot uiteindelijk voor gemaakt. We hebben ook 2 jaar op de boot gewoond. Het schip is daar uitermate voor geschikt! Ook om vrienden en kennissen uit te nodigen verloopt alles super, want de eigenaar gebruikt de achterste slaapkamer en de bezoekers hebben de ruimte voorin. Niemand wordt dus gestoord en iedereen voelt zich onmiddellijk thuis!

François

Motorjacht “Eidfjord”