Vraag meer informatie over de De Ridder 37 Zilvermeeuw

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
De Ridder
37 Zilvermeeuw
Onder bod
BTW Betaald
Referentienummer:
903256
Categorie:
Zeiljacht
Bouwjaar:
2002
Ligplaats:
op verkoopterrein
Vraagprijs:
Onder bod
Materiaal:
Aluminium
Afmetingen:
11,00 m
x
3,30 m
x
2,00 m
Omschrijving:
Stoer ogend en inderdaad zeewaardig en goed zeilend jacht, met liftkiel: 200-
Ontwerper:
De Ridder
Werf:
Van Bethem Jachtbouw
Rompvorm:
Multiknik
Blank aluminium romp
Rompkleur:
Grijs
Dek en opbouw kleur:
Grijs
Dek en opbouw materiaal:
Aluminium
Aluminium dekken, met grijze antislip coating
Opbouw vorm, materiaal:
Dekhuis annex doghouse, deels over kuip
Ramen:
Aluminium raamprofielen
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
17,5 m
Variabele diepgang:
Diepgang:
200 cm
Diepgang maximaal:
200 cm
Diepgang minimaal:
145 cm
Lengte waterlijn:
980 cm
Waterverplaatsing:
4.700 kg
Ballast:
1.950 kg
Besturing:
Helmstok
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Hefkiel
Bediening variabele driftbeperking:
Hydraulisch
Opmerkingen:
  • Onderwaterschip voorzien van 6 lagen epoxy met tri-lux antifouling.
  • Lekstroom controle unit
Salon:
Indeling en verblijfsruimtes:
Salon met langsbanken.
Stahoogte:
195 cm
Eethoek:
Hutten:
1
Voorkajuit twee achterkajuiten/hondekooien
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
2 Extra slaapplaatsen op salonbanken. Lattenbodems onder matrassen
Type interieur:
Modern, houtlook
Licht interieur, met kersenhout betimmering
Kleur stoffering:
Rood
Matrassen:
Watertank & materiaal:
200 liter
2x 100 liter Watertank
Watersysteem:
Druksysteem + hand
Warm water:
Boiler van 25 liter op motor en 220V.
Zeewaterpomp:
Buitenwater:
buitendouche
Toiletten:
1 Handmatig Pomptoilet
Radio/CD-speler:
Met speakers in salon
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Spiritus
Oven:
Spiritus
Koelkast & voeding:
Elektrisch
Koelbox met koudecompressor
Verwarming:
kachel Dickenson Alaska op diesel, met eigen tank 20 liter
Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Yanmar
Model:
3GM30
Bouwjaar:
2002
Aantal cilinders:
3
Vermogen:
29 pk
Brandstof:
Diesel
Verbruik:
2 liter/uur
circa 1.5-2.0 liter/uur
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Verstelbare schroef
Gori 2-blad klapschroef
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
80 liter
Max snelheid:
7 knopen
Brandstoftankmeter:
Vetus
Toerenteller:
Op motorpaneel
Oliedrukmeter:
Op motorpaneel
Temperatuurmeter:
Op motorpaneel
Accu:
4 x 100 Ah
4x AGM service-accu. 1x start90 amp
Acculader:
25 A
Mastervolt
Dynamo:
Accumonitor:
Omvormer:
350 Watt
Victron Phoenix
Zonnepaneel:
Bedieningspaneel:
Schakelpaneel bij kaartentafel
Voltage:
12V 220V
Opmerkingen:
  • Koelwaterpomp gerevisseerd in 2019
  • Zonnepaneel op beugel: Jacht is sinds 2009 onafhankelijk van walstroom gebleken.
Kompas:
Plastimo
2x schotkompas
Log/snelheid:
Silva NXE
Op Silva Multicontrol display
Dieptemeter:
Silva NXE
Op Silva Multicontrol display
Windmeter:
Silva NXE
Windvaanbesturing:
windpilot pacific
Navigatieverlichting:
LED navigatieverlichting
Autopilot:
Raymarine ST2000+
GPS:
GPS ontvanger
Radar:
Furuno
AIS:
AIS ontvanger voor laptop
Marifoon:
Icom IC-M401Euro
Weatherfax/Navtex:
Furuno NX-300
Opmerkingen:
  • Nexus NX2 navigatie set, met USB uitgang voor navigatie computer
  • AIS ontvanger, aan te sluiten op laptop. Antenne tevens te gebruiken als noodantenne VHF
Type tuigage:
Fractioneel
Aantal masten:
1
Spinnakerboom Selden
Mast materiaal:
Aluminium
Aluminium, verjongde en doorgestoken mast
Verstaging:
Staaldraad
Zeilen materiaal:
Laminaat
Cruising laminaat-zeilen van Quantum
Zeilmaker:
Quantum Sailmakers
Grootzeil:
Doorgelat, met drie reven
Genua:
Genua IV op rolreefprofiel uit Dacron
Fok:
2x Kotterfok op wegneembaar kotterstag: 1x uitgevoerd in oranje Dacron en 1x wit Dacron
Voorzeil rolsysteem :
Goiot rolreefprofiel
Spinnaker:
Halfwinder, bollejan:
Code-0 op furler: aandewinds
Gennaker:
Selftailing:
4
Opmerkingen:
  • Staand want in 2019 vervangen door Neutmast.
  • Lopend want periodiek vervangen

Zeilgarderobe:

  • Grootzeil Quantum Sails, Dimension CXI Polyester laminaat, tri-radiaal: 2014, zeer goed tot zo goed als nieuw
  • High Aspext 105% Quantum Sails, Fusion X Polyester laminaat, X-cut, inclusief UV-strook en 4 verticale latten: 2010, goede conditie
  • Genua IV, radiaal gesneden dacron: 2004
  • Kotterfok 1 uit Dacron met leuvers op wegneembare kotterstag en reefbaar: 2004
  • Stormfok voor Kotterstag: oranje polyester en reefbaar: 2004
  • Code 0 Quantum Sails, tri-radiaal gesneden asym Code ) (A0) uit ZL 02A doek, 63,2m²: 2013, zo goed als nieuw
  • Spinnaker, tri-radiaal 0,7 OZ, circa 90m²: zo goed als nieuw
  • Gennaker, triradiaal 1,5 OZ, circa 65m²: gebruikt
Ankers & materiaal:
1 x Delta Anker 16kg + 30 meter ketting Gegalvaniseerd
+ 1x Fortress
Anker bevestiging:
Lijn & ketting
Buiskap:
Doghouse
Bimini:
Bimini top op RVS beugels
Zeerailing:
Alumnium
Preek- en hekstoel(en):
Zwemtrap:
Alumnium
Stootwillen, lijnen:
Reddingsboei:
Reddingsvlot:
Moet gekeurd worden
EPIRB:
Moet nagekeken worden
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Brandblusser:
2x Advies laten keuren
Radarreflector:
Noodvuurwerk:
Zelflozende kuip:
Extra informatie

Goed zeilend en zeewaardig ontwerp van de Ridder. Het jacht beschikt over een doghouse, welke praktisch stahoogte geeft in het voorste deel van de salon. Het doorgetrokken dak, geeft tevens een beschutte kuip, voor tijdens zwaardere omstandigeheden of grotere oversteken. In 2009-2010 is het jacht beproefd met Atlantische oversteek en rondreis via Afrika, Suriname, Carieb, Oostkust VS en terug naar Europa. De oversteek van Banjul, Gambia naar Suriname is in 15 dagen gedaan. 2400 mijl. Resulterend in een gemiddelde van ca 6,7 kts. Ook heeft de boot meer dan 15 knopen log, dus niet gps, gevaren. Dit was tijdens de oversteek op de windvaan. Is meerdere keren gelukt. Daggemiddelden van 170 mijl kwam ook geregeld voor. Vaak met 1 rif in het grootzeil en twee fokjes. Tijdens de oversteek is er nooit gebruik gemaakt van spinaker of genaker.

De boot is zeker zo goed als klaar om nog eens een lange reis te ondernemen!

Extra documenten