Vraag meer informatie over de Nimbus 380 Coupe

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
Nimbus
380 Coupe
€ 145.000
BTW Betaald
Referentienummer:
Categorie:
Motorjacht
Bouwjaar:
2003
Ligplaats:
op verkoopterrein
Vraagprijs:
€ 145.000
Materiaal:
Polyester
Afmetingen:
11,50 m
x
3,60 m
x
1,10 m
Omschrijving:
Stoer en praktisch motorjacht
Ontwerper:
Rolf Eliasson
Werf:
Nimbus Boats AB
CE:
B
Rompvorm:
V-bodem
Rompkleur:
Grijs
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester
Ramen:
In aluminium frame
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
3,8 m
Diepgang:
110 cm
Waterverplaatsing:
8.200 kg
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Binnen
Roer:
Dubbel
Trimflaps:
2x
Opmerkingen:

De romp is in 2017 grijs gewrapt. 

Salon:
Stahoogte:
200 cm
Machinekamer:
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
Type interieur:
Modern, houtlook
Kleur stoffering:
Grijs
Matrassen:
Watertank & materiaal:
300 liter
Watertankmeter:
Vuilwatertank & materiaal:
85 liter Kunststof
Vuilwatertank afvoerpomp:
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Buitenwater:
buitendouche
Aantal douches:
1
Toiletten:
1 Elektrisch
Radio/CD-speler:
DVD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Oven:
Koelkast & voeding:
110 liter Elektrisch
Vriezer:
Vriesvak
Verwarming:
hete lucht Eberspacher
Opmerkingen:

De voorzijde van de U-bank in de salon kan omhooggeklapt worden zodat u een 2 persoons bijvaarders bank heeft. Door het hele schip is volop bergruimte, zoals onder salonvloer. Maar ook in beide hutten zijn volop hang- en legkasten. 

De salon is licht en heeft veel verluchting. De zij-ramen kunnen geopend worden en 2 grote dakluiken bieden veel licht en ventilatie.  
De ramen zijn voorzien van zonnezeilen. 

De stoffering (binnen en buiten) is in 2017 vernieuwd.  

Aantal identieke motoren:
2
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Volvo Penta
Model:
KAMD43
Aantal cilinders:
6
Vermogen:
2x 230 pk
Urenteller:
Draaiuren:
1.250
Schatting
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
755 liter
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Boegschroef:
Elektrisch
Accu:
2x 70Ah, 2x 140Ah
Acculader:
25 A
Victron
Omvormer:
900 Watt
Victron
Voltmeter:
Zonnepaneel:
2x
Voltage:
12V
Kompas:
Navman
Log/snelheid:
Autohelm
Dieptemeter:
Autohelm
Autopilot:
Raymarine ST6001
+ afstandbediening
Kaartplotter:
Raymarine SL70c
Radar:
Raymarine
Marifoon:
Simrad RD68
Ankers & materiaal:
1 x 15 kg Rvs
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Kuiptent:
Buitenkussens:
Zeerailing:
Preek- en hekstoel(en):
Zwemplatform:
Zwemtrap:
Kuiptafel:
Opmerkingen:

Kuiptent is vernieuwd in 2017. 

Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Brandblusser:
Radarreflector:
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Extra informatie

De Nimbus 380 is een bijzonder praktische boot met veel innoviteiten. Om te beginnen is de instap aan boord van de boot erg makkelijk door het grote badplatform (met bergruimte) en de spiegeldeur. De kuip is voorzien van vaste banken. Een degelijke RVS schuifpui biedt toegang tot de salon. In het leefruimte is plaats genoeg voor 4 (of meer) personen. Nu te bezichtiging in de Kappers verkoophaven in Willemstad. 

Commentaar eigenaar

Na de verkoop van onze zeilboot waren we op zoek naar een polyester motorboot die groot en snel genoeg was om ook op zee te kunnen varen. Na veel bezichtigingen hebben we in 2017 deze Nimbus 380 gekocht. Oorspronkelijk was de boot blauw maar die kleur stond ons tegen. Onze vorige boot had ook een grijze romp en daarom hebben we de romp laten wrappen. Tegelijkertijd hebben we de kussens en de kuiptent laten vervangen zodat het voor ons als een nieuwe boot voelde. Afgelopen 2 jaar hebben we voornamelijk binnen Nederland en België, de Nederlandse kusten en de Waddenzee bevaren.

 

Ondanks dat we veel plezier aan de boot hebben gehad, zijn onze vaarplannen ook wat veranderd en komen we tot de conclusie dat we minder lang en minder op zee gaan varen. Als de Nimbus verkocht is, gaan we op zoek naar een kleinere en lagere boot om o.a. dwars door Amsterdam te kunnen varen.

 

Extra documenten