Vraag meer informatie over de Bavaria 38-2

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2Bavaria 38-2
Bavaria
38-2
Onder bod
BTW Betaald
Referentienummer:
Categorie:
Zeiljacht
Bouwjaar:
2007
Ligplaats:
op verkoopterrein
Vraagprijs:
Onder bod
Materiaal:
Polyester
Afmetingen:
11,72 m
x
3,90 m
x
1,65 m
Omschrijving:
Compleet uitgeruste, prachtige Bavaria 38-2
Werf:
Bavaria Gmbh
Bouwnummer:
DE-BAVR38K1K708
CE:
A
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester
Ramen:
Lewmar
Kuip:
Achterkuip
Diepgang:
165 cm
Waterverplaatsing:
8.500 kg
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
Salon:
Stahoogte:
185 cm
Eethoek:
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 4
Type interieur:
Modern, houtlook
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
Kunststof
1x 210 ltr + 1x 150 ltr
Watertankmeter:
Vuilwatertank & materiaal:
80 liter Kunststof
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Buitenwater:
buitendouche
Aantal douches:
1
Toiletten:
1 Elektrisch
TV:
Radio/CD-speler:
met kuipspeakers
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Oven:
Magnetron:
Siemens Innowave
Koelkast & voeding:
Elektrisch
Verwarming:
hete lucht Webasto met uitstroom in natte cel, salon en eigenaarshut.
Opmerkingen:

Het bed in de eigenaarshut is voorzien een Neptune lattenbodem én een matrastopper voor extra slaapcomfort. 

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Volvo Penta
Model:
D1-30
Vermogen:
29 pk
Urenteller:
Draaiuren:
495
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Saildrive
Voortstuwing:
Schroef
3 blads klapschroef + reserve vaste schroef
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
150 liter
Materiaal brandstoftank:
Polyethyleen
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Boegschroef:
Elektrisch
Accu:
2x 140Ah, 1x 55Ah
Acculader:
45 A
Quick
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V
Opmerkingen:

De saildrive manchet is in 2015 vervangen.

Kompas:
Plastimo
Log/snelheid:
Raymarine ST60
Dieptemeter:
Raymarine ST60
Windmeter:
Raymarine ST60
Autopilot:
Raymarine ST6002
Kaartplotter:
Raymarine Hybridtouch
Marifoon:
Standard Horizon
Type tuigage:
Fractioneel
Selden + Selden Rodkicker
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
Aantal zeilen:
2
Rolgrootzeil:
Elvstrom HT zeilen
Genua:
Elvstrom HT zeilen + rocon
Voorzeil rolsysteem :
Furlex 200s
Gennaker:
Lieren:
4x Lewmar ST40, 2x Lewmar ST30
Opmerkingen:

De carbon boom is ideaal om de genua of gennaker uit te bomen. 

Ankers & materiaal:
1 x CQR Aluminium
Anker bevestiging:
Ketting
Buiskap:
Bimini:
Kuiptent:
Buitenkussens:
Zwemplatform:
Elektrisch bedienbaar, ook bedienbaar met afstandbediening.
Zwemtrap:
Kuiptafel:
Opmerkingen:

Vanaf de zitjes op de hekstoel heeft u een goed zicht rondom en is het extra genieten! 
De bladen van de kuiptafel zijn vergroot waardoor u genoeg ruimte heeft tijdens het eten. 

 

Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Radarreflector:
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Extra informatie

De Florijn is een lust voor het oog! Een prachtige donkerblauwe romp en voorzien van veel extra's. Deze Bavaria 38 heeft 1 achterhut en daardoor een ruime natte cel en een enorme bakskist. De bakskist is groot genoeg voor 2 vouwfietsen. Vanaf nu te bezichtigen in de Kappers verkoophaven. 

Commentaar eigenaar

In 2010 kochten wij een nieuwe Bavaria 32 cruiser van het laatste model, vlak voordat de Bavaria werf failliet ging.

Na een jaar zeilen op het IJsselmeer merkten wij dat met een beetje wind de 32 voet Bavaria slecht hanteerbaar was en veel last had van de korte golfslag. Zittend op het terras van de haven in Lelystad zaten wij te denken over de toekomst van deze Bavaria 32 en raakten we in gesprek met de scheepsmakelaar ter plaatse. Die vertelde dat we voor dit water eigenlijk een slag groter schip zouden moeten overwegen, minstens 36 voet of meer. Een weekend later kwam er een blauwe Bavaria 38 de haven in varen en ik zag de makelaar achter het roer staan. Hij legde de boot in een box en pakte zijn camera en begon foto's te maken. Zou dit een schip voor de verkoop zijn dachten we, wie doet er zo'n prachtig schip nu weg ?

Snel liepen we naar de verkoop steiger en hoorden we het verhaal, deze Bavaria was van een echte BN-er die het schip nieuw had gekocht in 2007, het pas in 2008 in de haven had laten leggen en er vervolgens niet of nauwelijks gebruik van had gemaakt wegens tijdgebrek. Wel was er ruim 160.000 euro voor neergeteld. We waren gelijk verliefd en voordat de Florijn op de website van de makelaar zou komen hadden we de deal rond en waren we de trotse eigenaren van deze donkerblauwe Bavaria 38 cruiser. De scheepsmakelaar had gelijk wat het zeilen betreft, wat een enorm verschil met de 32 die we snel verkocht hadden gelukkig. De lengte en de massa zorgen voor een rustige ligging in het water. Met de boegschroef is elke box invaren kinderwerk geworden en met rolgrootzeil en rolgenua die we vanuit de kuip kunnen bedienen hoeven we nooit meer het dek op om te reven of af te tuigen. Met veel plezier hebben we nog 3 jaar op het IJsselmeer gevaren, weekenden en af en toe 14 dagen vakantie. In 2015 zijn we via de staande mastroute naar de Zeeuwse wateren verhuisd. Het huidige vaargebied is vanuit Willemstad in het weekend richting Hellevoetsluis of Stellendam, daar nachtje overblijven en de volgende dag weer terug. In de vakantie is het ons rondje Zeeland, via het Volkerak naar de Oosterschelde of de Grevelingen en soms naar Yerseke of Veere als we iets meer tijd hebben. In het voor en najaar zetten we vaak de verwarming een uurtje aan in de ochtend en als het even kan ontbijten we buiten in de kuip. Maar nu is het tijd om afscheid te nemen van onze boot, de tijd ontbreekt gewoon om van ons schip te genieten. De magnetron hebben we zelfs nog nooit gebruikt, de oven alleen voor het opwarmen van een croissantje op zondagmorgen. De nieuwe eigenaar gaat vast net als wij genieten van de ruimte, de vaareigenschappen en de mooie reacties die we vaak op onze Florijn hebben gekregen als we in een haven lagen.

Extra documenten