Vraag meer informatie over de Noordkaper 10.30 1030

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030Noordkaper 10.30 1030
Noordkaper 10.30
1030
€ 89.500 (BTW Betaald)
Referentienummer:
Categorie:
Motorjacht
Bouwjaar:
2004
Ligplaats:
Lage Zwaluwe. Visits on appointment.
Vraagprijs:
€ 89.500 (BTW Betaald)
Materiaal:
Staal
Afmetingen:
10,30 m
x
3,65 m
x
0,70 m
Omschrijving:
Motorboot met stoere lijnen en prachtig interieur.
Ontwerper:
Getekend op basis van de tekeningen van een Noordkaper
Werf:
Scheepswerf Vlietstra
Rompvorm:
Multiknik
Glaswol geisoleerd.
Rompkleur:
Zwart
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Staal
Kuip:
Achterkuip
Open Kuip (OK):
Doorvaarthoogte normaal:
8,5 m
Kruiphoogte:
230 cm
Diepgang:
70 cm
Waterverplaatsing:
9.000 kg
Besturing:
Stuurwiel
Stuurwiel in kuip
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Salon:
Stahoogte:
180 cm
Eethoek:
Hutten:
3
Slaapplaatsen:
Vast: 4
Riant dubbel bed in het open voorschip, 2 enkele afgesloten slaapplaatsen in het achterschip.
Type interieur:
Modern, licht
Kleur stoffering:
Beige
Watertank & materiaal:
200 liter Kunststof
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
Aantal douches:
1
Toiletten:
1 Handmatig Elektrisch
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Koelkast & voeding:
60 liter Elektrisch
Vriezer:
Vriesvak
Verwarming:
hete lucht Eberspacher
Opmerkingen:

Door het dekhuis concept van 'De Koets' heb je een prachtig zicht naar buiten. Het interieur is recent opnieuw ingetimmerd en ziet er prachtig uit. In het voorschip zorgt de koekoek voor veel lichtinval en geeft bovendien een leuke authentieke sfeer. In de open voorpunt bevindt zich een riant dubbel bed met veel kastruimte. 

 

 

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Yanmar
Model:
4TNV98-GGE
Aantal cilinders:
4
Vermogen:
55 pk
Urenteller:
Draaiuren:
290
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Vetgesmeerde schroefas met homokineet en stuwdruklager
Koeling:
Indirect
Beunkoeling
Brandstoftank aantal:
2
Totale inhoud brandstoftank(s):
150 liter
Materiaal brandstoftank:
Staal
Kruissnelheid:
15 km/u
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Boegschroef:
Elektrisch
Accu:
2x 235Ah, 1x 115Ah
Acculader:
50 A
Victron
Omvormer:
3.000 Watt
Victron
Voltage:
12V 220V
Ankers & materiaal:
1 x Danforth Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Lijn
Buitenkussens:
Zwemtrap:
Kuiptafel:
Bilgepomp:
Handmatig
Waterdichte deur:
Gasbun met afvoer:
Extra informatie

Deze motorboot is gebaseerd op tekeningen van de Noordkaper. Een stoer en eigenzinnig uiterlijk. Door de geringe diepgang (70 cm) en een kruiphoogte van slechts 2,30 mtr ligt een groot vaargebied tot je beschikking. Het interieur is recent prachtig ingetimmerd en alle installatie opnieuw aangelegd. 

Commentaar eigenaar

De Koets

We waren nog niet echt actief op zoek maar keken wel altijd al naar ludieke boten. Eventueel wilden we wel graag iets stevigs en het liefst een scheepje wat op bijna alle plaatsen kon komen. Deze boot weegt ongeveer 9 ton,  kan tegen een stootje en is laag genoeg om overal te kunnen varen.

Het casco van het bootje is gebouwd aan de hand van tekeningen van een Noordkaper bij een echte scheepswerf.

Destijds was het casco klaar maar nog niet helemaal afgetimmerd. We besloten om al het oude eruit te halen en het opnieuw te betimmeren met dit fraaie resultaat. We hebben alles nieuw geïnstalleerd van verwarming tot drinkwaterleidingen en elektriciteit.

De betimmering hebben we samen met een timmerman gedaan. Wij vinden het prachtig en functioneel. Het is compact maar alles wat je nodig hebt is er. Je kunt er ook in de winter mee weg.

We zijn er heel vaak dagjes mee op stap geweest in de Biesbosch met het gezin. We hebben 3 weken aan boord vertoeft en een mooie route in Nederland gevaren. De Koets vaart overal onderdoor als de mast gestreken is en steekt niet te diep. We zijn via Rotterdam – Katwijk – Alkmaar – Medemblik – Stavoren – Steenwijk - Harderwijk en via Muiden – Utrecht en Gorinchem weer terug naar Lage Zwaluwe gevaren.

Weekendjes weg naar Willemstad, Woudrichem en Breda waren heerlijk en alles is mogelijk met dit scheepje.

De mast vinden we gewoon veel te leuk om in te korten en maakt dit scheepje juist bijzonder.

Extra documenten