Vraag meer informatie over de Lady Realwood 715

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715Lady Realwood 715
Lady Realwood
715
€ 95.000 (BTW Betaald)
Referentienummer:
Categorie:
Zeiljacht
Bouwjaar:
2014
Ligplaats:
Visits on appointment
Vraagprijs:
€ 95.000 (BTW Betaald)
Materiaal:
Hout
Afmetingen:
7,15 m
x
2,56 m
x
1,15 m
Omschrijving:
Passioneel gebouwde, prachtige klassieker, in nieuwstaat.
Ontwerper:
H.J. Engelaer
Werf:
Engelaer
Rompvorm:
S-spant
Overnaads gebouwd, met Deens eiken spanten en wrangen. Sipo mahonie beplanking
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw materiaal:
Hout
Birma Teak
Kuip:
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
10,6 m
Diepgang:
115 cm
Lengte waterlijn:
595 cm
Waterverplaatsing:
2.808 kg
Ballast:
1.064 kg
Opmerkingen:
  • Lente inclusief boegspriet 8,58 meter

De Lady Realwood is ontworpen en gebouwd door een zeer ervaren tekenaar en scheepsbouwer, welke zijn sporen in de scheepsbouw sinds de vroege jaren '40 al ruimschoots verdiend heeft. Uit liefde voor het ontwerpen en het bouwen van schepen heeft de Lady Realwood vorm gekregen, waarbij de ontwerpen van William Garden en Paul Gartside als inspiratiebron gediend hebben. Het resultaat: een kleinere overnaadse S-spant, met vaste accommodatie voor twee personen en een klassiek onderwaterschip, zoals een houten jacht betaamd. Met de kuipbanken van 1,85 m lang en in combinatie met een kuiptent over de giek, zou het jacht zelfs geschikt kunnen zijn voor families, of het bevaren met meerdere personen. Hoewel de Lady Realwood een ideaal jacht voor de ontwerper/bouwer is, is juist het plezier in het ontwerpen en het bouwen van het jacht de grootste drijfveer geweest.

Na circa 5 jaar onderzoek, rekenen, tekenen en bouwen is de Lady Realwood met circa 11.000 manuren eind 2013 gereed gekomen. Na in het seizoen 2014 kortere tijd in het water gelegen te hebben voor diverse proefvaarten is het jacht vervolgens weer binnen gestald. Het jacht verkeert daarmee nog steeds in nieuwstaat. 

Salon:
Indeling en verblijfsruimtes:
Twee salonbanken van 0.80 meter en draaibare klaptafel
Stahoogte:
175 cm
Stahoogte van 1,77 meter onder schuifluik, afnemend naar 1,67 meter
Eethoek:
Slaapplaatsen:
Vast: 2
Type interieur:
Klassiek, warm
Mooie hoogglans mahonie betimmering, in combinatie met klassieke witte delen.
Kleur stoffering:
Blauw
Matrassen:
Watertank & materiaal:
100 liter Aluminium
Vuilwatertank & materiaal:
50 liter
Vuilwatertank afvoerpomp:
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem:
Druksysteem
Toiletten:
1 Handmatig
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Half-cardanisch gascomfort
Koelkast & voeding:
Koellade
Opmerkingen:

Zeer sfeervol, traditioneel en mooi vervaardigd interieur. Voorzien van alle noodzakelijke gemakken aan boord, maar tevens praktisch ingericht voor gebruik onder zeil. Aangezien de bouwer tevens een ervaren wereldzeiler betreft, is het interieur dan ook met die ervaringe zorgvuldig en uitgekiend vormgegeven.

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Yanmar
Model:
1GM10
Aantal cilinders:
1
Vermogen:
9 pk
Keerkoppeling:
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
50 liter
Materiaal brandstoftank:
Aluminium
Kruissnelheid:
6 knopen
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Oliedrukmeter:
Temperatuurmeter:
Accu:
Acculader:
Dynamo:
Walstroom:
Walstroomkabel:
Voltage:
12V
Opmerkingen:
  • Goed geisoleerde machinekamer.
  • Met de inboord Yanmar-diesel haalt het jacht gemakkelijk de rompsnelheid van circa 6 knopen.
Kompas:
Log/snelheid:
Dieptemeter:
Autopilot:
GPS:
Marifoon:
Opmerkingen:
  • Garmin scheepelektronica
Type tuigage:
Gaffel
Aantal masten:
1
Oregon Pine rondhouten
Mast materiaal:
Hout
Boegspriet + type:
Vast
Verstaging:
Staaldraad
Zeiloppervlak:
32 m<sup>2</sup>
Aantal zeilen:
4
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
18.30 vierkante meter. Gaffeltopzeil van 3.50 vierkante meter
Fok:
Stagfok 6.50 vierkante meter
Kluiver:
7.50 vierkante meter
Lieren:
4 Bronzen schootlieren
Handmatige lieren:
4
Opmerkingen:
  • Grootzeil van 18,30 m2
  • Gaffeltopzeil van 3,50 m2
  • Stagfok van 6,50 m2
  • Kluiver van 7,50 m2

Ondanks de ervaring, de geinvesteerde uren in het ontwerp en de bouw van de Lady Realwood, breekt uiteindelijk het moment aan van de eerste tewaterlating met proefvaart onder zeil. Het is gebleken, dat het jacht mooi op haar waterlijn ligt en boven verwachting goed zeilt, met de koersstabiliteit van een echte S-spant. Voor het type jacht, loopt de Lady Realwood mooi hoog aan de wind. Zowel op de motor, als onder zeil reageert het daarbij goed op het roer.

Met de praktijkervaring van de bouwer, heeft deze gekozen voor een wat groter zeiloppervlak, om juist ook bij lichter weer wat meer zeil te kunnen voeren. Het zeiloppervlak verkleiner of reven blijft met de zeilgarderobe altijd mogelijk.

Gezien het ontwerp en de vaareigenschappen van de Lady Realwood, is het jacht in combinatie met het interieur volgens de bouwer een prachtig en goed gebouwd scheepje om stijlvol tochten te kunnen maken maken over ruimere wateren. Bovendien ook tochten naar Engeland, Scandinavie en/of de Oostzee.

Zeerailing:
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:

* Voorlopige specificatie onder voorbehoud goedkeuring verkoper

Extra informatie

Passioneel ontworpen en gebouwde, prachtige klassieker, met overnaadse S-spant romp. Aan dit unieke zeiljacht is 5 jaar met liefde gerekend, getekend en gebouwd; uit liefde voor de jachtbouw. Ondanks haar kleinere maatvoering, voorziet de binnenruimte in een kombuis, navigatietafel en toilet, met daarbij nog twee (zee-) kooien van 2 meter in het voorschip. Met o.a. een ingebouwde Yanmar dieselmotor is het jacht technisch compleet uitgerust, om er tevens behoorlijke reizen mee te kunnen maken. Na gereedkomen heeft het jacht korte tijd te water gelegen, voor o.a. technische proefvaarten, waarna het sinds einde seizoen 2014 binnen gestald is. Het jacht verkeert daarmee nog in nieuwstaat! 

Extra documenten