Vraag meer informatie over de S&S 55 Based Modern Classic

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
S&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern ClassicS&S 55 Based Modern Classic
S&S 55 Based
Modern Classic
€ 190.000 (BTW Vrijgesteld)
Referentienummer:
Categorie:
Klassiek scherp jacht
Bouwjaar:
1982
Ligplaats:
Zierikzee, the Netherlands. Visit on appointment.
Vraagprijs:
€ 190.000 (BTW Vrijgesteld)
Materiaal:
Woodcore epoxy
Afmetingen:
16,90 m
x
3,80 m
x
2,00 m
Omschrijving:
Prachtige modern classic, gebaseerd op een ontwerp van Sparkman and Stephens.
Ontwerper:
Manfred Kessler, Germany
Werf:
Manfred Kessler, Germany
Rompvorm:
S-spant
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Woodcore epoxy
Kuip:
Middenkuip
Diepgang:
200 cm
Waterverplaatsing:
22.000 kg
Ballast:
8.000 kg
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel
Opmerkingen:

De Blauwe Maan is in 1982 ontworpen en gebouwd door Manfred Kessler, waarbij het onderwaterschip gebaseerd is op beroemde Sparkman & Stephens Bloodhound van de jaren 30. De romp is 'cold moulded'5 lagen van 7 mm mahonie diagonaal epoxy verlijmd. De loden kiel is voorzien van rvs kielbouten. De romp is in 2016 geschilderd. 

Stahoogte:
200 cm
Hutten:
3
Slaapplaatsen:
Vast: 6
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering:
Blauw
Watertank & materiaal:
900 liter Rvs
Watertankmeter:
Vuilwatertank & materiaal:
40 liter
Watersysteem:
Druksysteem
Warm water:
220v (boiler 40 ltr) en motor
Aantal douches:
1
Toiletten:
2
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Oven:
Koelkast & voeding:
Verwarming:
hete lucht Eberspacher
Opmerkingen:

De eigenaarshut in het voorschip is voorzien van een fonteintje, verborgen toilet en verschillende hang- en legkasten. 

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Fiat Aifo
Bouwjaar:
1982
Vermogen:
90 pk
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Schroefas voorzien van generator. Batterijen worden onder zeil geladen.
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
350 liter
Materiaal brandstoftank:
Rvs
Brandstoftankmeter:
Boegschroef:
Elektrisch
Accu:
6x 170Ah (2017) + 2x 140Ah (2017) voor elektrische lier
Acculader:
50 A
Generator:
Kubota, 2,5 Kw (needs service)
Zonnepaneel:
580 Watt
Kompas:
Sestrell Moore
Log/snelheid:
Raymarine ST40
Dieptemeter:
Raymarine ST40
Windmeter:
Raymarine ST40
Autopilot:
Autohelm ST7000
Kaartplotter:
Garmin
Radar:
Apelco
Marifoon:
Type tuigage:
Yawl
Aantal masten:
2
Mast materiaal:
Aluminium
Verstaging:
Staaldraad
Aantal zeilen:
6
Grootzeil:
Met lazyjacks
Bezaan:
Met lazyjacks + aap (zeil tussen de bezaan en hoofdmast)
Genua:
Rolgenua
Fok:
Rolfok
Elektrische lieren:
1
Handmatige lieren:
7
Ankers & materiaal:
1 x Ploeg anker met 80 m 8 mm ketting Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Ketting
Ankerlier:
Elektrisch
Dekzeil(en):
1x zonnetent kuip, 1x zonnetent voordek
Zwemplatform:
Teak zwemplatform, inklapbaar tegen de romp.
Teakdek:
Kuiptafel:
Reddingsvlot:
Moet gekeurd worden
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Gasbun met afvoer:
Extra informatie

De 'De Blauwe Maan' is met recht een 'head turner'. In elke haven word je met een glimlach ontvangen en overladen met positieve reacties. Een houten boot veel werk? Welnee! Iedere 10 jaar groot onderhoud en tussendoor vaart u nagenoeg onderhoudsvrij. Niet op de laatste plaats is het een genot om mee te zeilen, zowel met licht als met zwaar weer. 

Commentaar eigenaar

De Blauwe maan is een fantastisch klassiek zeiljacht. Door haar Sparkman & Stephens lijnen met elegante lepelboeg, een modern S spant onderwaterschip en geveegde kont een schip dat overal zorgt voor positieve reacties, waar je ook binnenloopt. Een modern classic van de eerste generatie. Door het verhoogde deckhouse heb je een zee van licht en ruimte binnen en zit je heerlijk op de leren banken, iets wat je weinig tegenkomt op dit type schepen.

Wij hebben de afgelopen 10 jaar met het schip in Spanje en in Portugal gevaren met ons gezin met jonge kinderen, tochten naar de eilanden en langs de Spaanse kusten en door de straat van Gibraltar, de laatste 2 jaren in Zeeland. Het is met recht een fantastisch familieschip prima geschikt voor weekenden maar zeker ook voor langere tochten. Haar kruissnelheid is 6.5 knopen maar ze haalt met een beetje wind makkelijk 10 knopen.

Door haar lengte is het een schip dat veel comfort geeft, en met de bezaan is het mogelijk om ideale zeilvoering te kiezen ook als het wat harder waait maar ook voor anker om haar fris in de wind te houden. Je hebt ruim voldoende leefruimte en daarnaast is het ook weer niet te groot om er goed mee uit de voeten te kunnen en door haar diepgang van 2.00 meter kun je bijna overal varen. Ook in de haven is het een heerlijk schip om op te verblijven met wasmachine, afzuigkap, thermostaat geregelde verwarming, elektrisch toilet, tv, etc.

Met de sterke elektrische lier, boegschroef en rol genua’s, doorgelat grootzeil met easy drop systeem is de benodigde fysieke inspanning om dit schip te varen beperkt.

De romp is in 2015 in een ademend verfsysteem van Awlgrip gezet en afgewerkt met hempel 1 component verf systeem, dat makkelijk is bij te werken bij krassen en of schades. De dekken zijn volledig van teak en in goede staat en hou ik schoon met zout water, de luiken en deckhouse zijn gelakt en onder de covers behoeven ze slechts iedere 2 jaar een nieuwe laag lak (leuker dan polyester poetsen). Voor onderhoud aan het onderwaterschip gaat ze iedere 2 jaar op de kant voor nieuwe antifouling en anodes. De elektra aan boord is eenvoudig van opzet en samen met het interieur vernieuwd in 1995 in Terneuzen, de fiat aifo motor is sterk en industrieel. Als je een schip met klassieke lijnen zoekt is dit een prachtige kans.

Extra documenten