Molenkruiser 1400
Verkocht
Referentienummer: Geen
Categorie: Motorjacht
Bouwjaar: 1983
Ligplaats: Op verkoopterrein
Vraagprijs: Verkocht
Materiaal: Staal
Afmetingen: 14,00 m x 3,40 m x 1,00 m
Korte omschrijving Perfect onderhouden kruiser. Kosten noch moeite gespaard om dit schip in deze conditie te krijgen.
4 mm
Flexiteak op gangboorden en achterdek (2013)
In 2014 is het gehele schip geschilderd en ziet er bijzonder goed uit.
De salon en achterhut zijn in 2010 opnieuw modern ingetimmerd en voorzien van LED verlichting.
De keuken is voorzien van een marmeren aanrechtblad en de dinette kan men laten zakken voor extra slaapplaatsen.
4 bladsschroef
Victron
De motor is in 2006 opnieuw ingebouwd. De motorruimte is voorzien van nieuwe isolatie en automatisch brandblus installatie. Daarnaast is de motorruimte, evenals de bergruimte daarvoor, elektrisch te openen. De motor heeft een gesloten koelsysteem.
RVS
De wegklapbare ramen zijn vernieuwd in 2016.
De cabrio tent is ook voorzien van wegneembare zonnewering.
Bij de stuurstand kunt u het achterschip in de gaten houden met een camera.
Onlangs is het onderwaterschip voorzien van ultrasone 'antifouling'. Door de ultrasone golven blijft het onderwaterschip vrij van aangroei en hoeft u niet meer het onderwaterschip in de antifouling te zetten. Milieuvriendelijk en erg gemakkelijk.
Extra informatie
Deze kruiser verkeert in bjizonder goede staat. Gedurende de jaren heeft de eigenaar veel verbeteringen en vernieuwingen doorgevoerd. Het schip gaat iedere winter naar binnen en dat is te zien! Nu echter te bezichtigen in onze verkoophaven.
Commentaar eigenaar
De Molenkruiser is in 1983 gebouwd bij Klaas Mulder in Zaandam, wij hebben de boot in het najaar 2005 aangeschaft. Wij hebben de boot gekocht van een particulier en vielen op het model en de ruime midden en achter kajuit waar het heerlijk vertoeven is. Van de jachthaven in Amsterdam (waar de boot lag) hebben wij de boot naar Alkmaar gevaren en daar i(binnen) in de winterstalling gelegd. De hele winter hebben wij vooral binnen in de boot gewerkt om alles naar onze zin te krijgen en te kijken wat er allemaal moest gebeuren om een veilig gevoel te krijgen bij de boot. De reden daarvoor was de boot is van (zoals aangegeven) 1983 en daar lag een DAF 75 motor in die behoorlijk olie gebruikte en olie lekte (wat ons geen veilig gevoel gaf), in het voorjaar van 2006 hebben wij de boot naar Drinkwaart in Sliedrecht gevaren om er een nieuwe motor in te laten plaatsen. Dat is een Mitsubishi zescilinder geworden en vandaar zijn wij (met een veilig gevoel) terug gevaren naar de jachthaven in Aalsmeer waar de boot al die jaren in de zomerstalling heeft gelegen. Ieder winter voer ik de boot terug naar Alkmaar waar hij (binnen) in de winterstalling lag. Wij hadden de boot gekocht met als doel, dat als ik met pensioen zou gaan wij de hele zomer met de boot weg zouden gaan (helaas door het plotseling overlijden van mij vrouw heeft het niet zover mogen komen). Al de jaren dat hij in de winterstalling heeft gelegen hebben mijn vrouw en ik onderstaande werkzaamheden laten uitvoeren of zelf uitgevoerd
- Wat ik al aangegeven heb nieuwe motor laten plaatsen
- Vetus boegschroef laten plaatsen
- Victron elektrische installatie laten plaatsen inclusief nieuwe accu's
- Achter kajuit omgebouwd en elektrisch Vetus hangend toilet inclusief vuilwater tank geplaatst
- Motor ruimte opnieuw omkast en geïsoleerd inclusief brandblus installatie geplaatst
- De midden kajuit helemaal verbouwd om voldoende kastruimte te creëren, inclusie een lift geplaatst waardoor de tv in de vloer zakt
- De motorluiken gaan elektrisch open en dicht.
- De vloeren opnieuw gelegd
- De kussens in de voorkajuit vernieuwd
- Boven op de achter kajuit nieuwe ramen en ruiterwissers geplaatst en dicht laten maken zodat er op alle momenten buiten gezeten kan worden-
- Alle dekken laten voorzien van Flexie teak om de uitstraling van de boot compleet te maken
- Een ultrasone installatie ingebouwd om alg groei tegen te gaan
- De onderkant van het schip laten stralen en een nieuwe coating aan laten brengen
- Water gesmeerd Galan en natte uitlaat laten plaatsen
- Hete lucht verwarming laten plaatsen
Dit ongeveer de lijst van de belangrijkste aanpassingen die gedaan zijn om de boot naar onze zin te maken en het gevoel te hebben dat we op de boot zijn wij net zo thuis zijn als in ons huis. Het vaargebied is heel Nederland en een deel België geweest, de boot gedraagt zich op groot of klein water net zo makkelijk het is een plezier (vonden wij) om met de boot te varen. Al voeren wij het liefst op binnen water omdat wij dat het leukste vonden want als je een leuk plekje zag ging je aanleggen en dan lekker aan de wal of op de achterkajuit zitten en genieten. Het is alleen zo dat als je van A naar B wil je vaak ook drukkere vaarroutes moet nemen om op de mooie plekjes te komen. De weekenden gingen wij vaak op 1 van de meren rond Aalsmeer varen en gingen voor anker om heelijk te zwemmen en te ontspannen.