Vraag meer informatie over de Koopmans 43

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact
Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43Koopmans 43
Koopmans
43
Onder bod
BTW Betaald
Referentienummer:
Categorie:
Zeiljacht
Bouwjaar:
1987
Ligplaats:
Numansdorp, visits on appointment
Vraagprijs:
Onder bod
Materiaal:
Staal
Afmetingen:
13,50 m
x
4,00 m
x
1,80 m
Omschrijving:
Zeegaand zeiljacht klaar voor vertrek.
Ontwerper:
Koopmans design
Werf:
Klein, Hoogezand
Rompvorm:
Rondspant
5 mm onder waterlijn, 4 mm boven waterlijn
Rompkleur:
Blauw
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Staal
4 mm stalen dekken met teakhout (1992 maar in goede conditie)
Kuip:
Middenkuip
Doorvaarthoogte normaal:
21 m
Diepgang:
180 cm
Waterverplaatsing:
17.000 kg
Ballast:
5.000 kg
Besturing:
Stuurwiel
Hydraulisch
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Doorlopende kiel
Met een aangehangen roer aan kiel.
Salon:
Stahoogte:
185 cm
Hutten:
3
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering:
Gemêleerd
Watertank & materiaal:
Staal
2x 500 ltr
Watertankmeter:
Watertankmeter voor 1 tank
Watersysteem:
Druksysteem + hand
Voetpomp voor drinkwater + voetpomp voor zeewater
Aantal douches:
1
Toiletten:
1 Handmatig
Radio/CD-speler:
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Oven:
+ Grill
Koelkast & voeding:
Elektrisch
Vriezer:
Vriesvak
Verwarming:
hete lucht Webasto
Opmerkingen:

Onder de kombuis vloer bevindt zich een grote bergruimte. 

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
BMW Marine
Model:
D50.2
Aantal cilinders:
3
Vermogen:
50 pk
Draaiuren:
7.500
Motoruren is op basis van logboek.
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Koeling:
Indirect
Brandstoftank aantal:
2
1x 100 ltr dagtank, 1x 800 ltr hoofdtank
Totale inhoud brandstoftank(s):
900 liter
Materiaal brandstoftank:
Staal
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Boegschroef:
Elektrisch
10 pk
Accu:
1x 110Ah start (2016), 5x 110Ah service (2019), 2x 110Ah 24v boegschroef/anker (2020)
Acculader:
50 A
Victron
Dynamo:
1x 12v, 1x 24v
Omvormer:
1.500 Watt
Victron
Zonnepaneel:
200 Watt
Voltage:
12V 24V 220V
Opmerkingen:

De boot wordt geleverd met verschillende reserve onderdelen voor de motor, waaronder: kleppen, kleppendeksel, koppakking, verstuivers en brandstof opvoerpomp. De motor is altijd met veel zorg gebruikt en loopt nog altijd als een zonnetje. Met 1700 toeren loopt de boot 5.5 knopen en verbruikt de motor 2 ltr/uur. Maximale snelheid bedraagt 8 knopen. 

Kompas:
C. Plath type Venus
Log/snelheid:
Autohelm (buiten) + Multi (binnen)
Dieptemeter:
Autohelm (buiten) + Multi (binnen
Windmeter:
Autohelm (buiten) + Multi (binnen
Windvaanbesturing:
Sailomat
Navigatieverlichting:
3-kleuren licht en ankerlicht zijn LED
Autopilot:
Robertson AP200
Kompas moet vervangen worden en wordt meegeleverd
GPS:
2x AP Navigator MK9
Kaartplotter:
VDO Map10
Radar:
Raytheon
SSB ontvanger:
Target
Marifoon:
Icom ICM601
Weatherfax/Navtex:
Navtex
Satellietcommunicatie:
Skanti Iridium
Type tuigage:
Sloep
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
Verstaging:
Staaldraad
Aantal zeilen:
5
Grootzeil:
2005 (3 reven en voorzien van Harken gelagerde lattenwagens)
Trysail:
Fok:
+/- 18 jaar
Kluiver:
2005
Halfwinder, bollejan:
+/- 18 jaar (nauwelijks gebruikt)
Lieren:
4 Anderson schootlieren + diverse andere lieren
Ankers & materiaal:
1x CQR (27 kg) anker met 70 mtr ketting, 1x reserve (16 kg)
Ankerlier:
Elektrisch
1800 Watt
Buiskap:
met vaste ruiten
Zeerailing:
Zwemtrap:
Teakdek:
Opmerkingen:

Het achterdek is voorzien van 2 heerlijke zitjes in de hekstoel. Daarnaast zit er in het achterdek een grote bakskist en zijn er 3 zonnepanelen geinstalleerd aan de zeerailing en op de beugel. 

Reddingsvlot:
Nieuwe in 2017. Moet gekeurd worden
EPIRB:
Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch
Brandblusser:
Radarreflector:
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Extra informatie

De afgelopen 14 jaar heeft de Koopmans 43 het eigenaarsechtpaar veilig en comfortabel rond de Middellandse Zee, Zwarte Zee en Atlantische oceaan gebracht. Deze boot heeft haar strepen inmiddels verdiend en is klaar voor haar nieuwe avontuur. 

Commentaar eigenaar

Zo goed als op een zeilboot geboren en opgegroeid heb ik nooit bewust zeilen geleerd en begonnen in een piraatje en diverse andere open bootjes en later met de boot van mijn ouders veel ervaring opgedaan op open en stromend water v.n.l  op  rivieren, IJsselmeer, Waddenzee en Zeeuwse wateren. Delta werken waren nog maar net begonnen en alle zeegaten waren nog open. Wens om grote reizen te gaan maken moest uitgesteld worden omdat mijn vrouw liever investeerde in een huis in plaats van in een boot omdat zij nog niet zeker wist of ze het wel leuk zou vinden. (Had voordat ze mij leerde kennen nog nooit gezeild) Omdat ons geld in een huis zat ben ik zelf maar een stalen boot gaan tekenen en bouwen. Toen we kinderen kregen ging het plan voor reizen voorlopig in de ijskast. Na 20 jaar in onze zelfgebouwde boot in de vakanties zee ervaring te hebben opgedaan en onze 2 dochters het huis uit waren een Koopmans 35 Kustvaarder 4 gekocht. Ook natuurlijk weer staal. Door bijzondere omstandigheden samen besloten om niet te wachten maar vervroegd met pensioen te gaan, een grotere boot te zoeken en genoegen te nemen met een lager pensioen later. Huis verkocht, stalen langkieler gezocht vanwege onze plannen. Het moet een stalen boot zijn die tegen een stootje kan een centrale kuip heeft en makkelijk te varen is. Als je tegen een "zwevende" container vaart of een foutje maakt bij een rif moeten kiel en roer er wel aan blijven zitten. Bovendien is staal overal in de wereld goed te repareren. De Atlantic heeft ruimschoots bewezen aan onze wensen te voldoen. Onze ervaring is dat, bij slechte weersomstandigheden, de boot voor ons en wij niet voor de boot hoeven te zorgen en bovendien een aanvaring met container heeft overleefd. 

Extra documenten