Salonboot Ljunberg
Verkocht
Referentienummer: Geen
Categorie: Motorjacht
Bouwjaar: 1928
Ligplaats: Op verkoopterrein
Vraagprijs: Verkocht
Materiaal: Hout
Afmetingen: 10,50 m x 2,38 m x 0,70 m
Korte omschrijving Prachtige lijn en met historische waarde. Lichtelijk achterstallig onderhoud.
Rompvorm
V-bodem
Dek en opbouw materiaal
Massief Hondoeras Mahonie. Voordek is recent geheel vernieuwd.
Opbouw vorm, materiaal
Massief Hondoeras Mahonie
Diepgang
70 cm
Opmerkingen
Dit prachtige schip werd in 1928 gebouwd in opdracht van ingenieur G.E. Lagercrantz die haar de naam Frolic gaf.
In 1932 werd ze verkocht aan mevrouw Ebbe Bonde-Wallenberg uit Stockholm die het schip omdoopte in de huidige naam Malulu. Zij was zo gecharmeerd van de boot dat ze in haar testament had laten opmaken dat, na haar dood, het schip in de familie moest blijven. In alle andere gevallen moest het schip afgezonken worden in een diepe baai.
Zo ver kwam het niet, want tijdens de tweede wereld oorlog is het schip in beslag genomen door de Zweedse marine die er patrouilles mee uit voerde. De originele benzine motor, een Kermath Sea-Farer, werd toen opgeblazen.
Na de oorlog en de dood van Mevr. Ebbe Bonde-Wallenberg heeft haar zoon het lot van de Malulu aangetrokken. Hij heeft een nieuwe Chris-Craft V8 laten monteren en er een jaar gebruik van gemaakt. Ondanks de afnemende interesse voor de Malulu kon de familie het niet over het hart verkrijgen om het schip af te laten zinken in een diepe baai. Zij besloten om het schip op het land te leggen bij scheepswerf Fisksatra in Saitsjobaden, Zweden.
De Malulu heeft 10 jaar op de wal gestaan voordat ze werd verkocht aan Gustaf Chatkowski uit Lindingo, Zweden. Hij heeft het schip weer in oude glorie hersteld en een nieuwe motor geplaatst die dezelfde snelheid realiseerde als in vroegere tijden.
In 1998 werd de boot gekocht door Jachtwerf Prins van Oranje in Heeg, Nederland. Een zeer uitgebreide restauratie vond plaats en de huidige 87 pk Turbo diesel Lombardini werd geplaatst. Het schip is in de originele staat teruggebracht met de toevoeging van de moderne motor en apparatuur.
Recentelijk is het voordek geheel vernieuwd; nieuwe spanten, mahonie beschermd door epoxy en belegd met teak. Afgelopen jaren is het schip weinig tot niet gebruikt en heeft voornamelijk in een loods gestaan.
In 1932 werd ze verkocht aan mevrouw Ebbe Bonde-Wallenberg uit Stockholm die het schip omdoopte in de huidige naam Malulu. Zij was zo gecharmeerd van de boot dat ze in haar testament had laten opmaken dat, na haar dood, het schip in de familie moest blijven. In alle andere gevallen moest het schip afgezonken worden in een diepe baai.
Zo ver kwam het niet, want tijdens de tweede wereld oorlog is het schip in beslag genomen door de Zweedse marine die er patrouilles mee uit voerde. De originele benzine motor, een Kermath Sea-Farer, werd toen opgeblazen.
Na de oorlog en de dood van Mevr. Ebbe Bonde-Wallenberg heeft haar zoon het lot van de Malulu aangetrokken. Hij heeft een nieuwe Chris-Craft V8 laten monteren en er een jaar gebruik van gemaakt. Ondanks de afnemende interesse voor de Malulu kon de familie het niet over het hart verkrijgen om het schip af te laten zinken in een diepe baai. Zij besloten om het schip op het land te leggen bij scheepswerf Fisksatra in Saitsjobaden, Zweden.
De Malulu heeft 10 jaar op de wal gestaan voordat ze werd verkocht aan Gustaf Chatkowski uit Lindingo, Zweden. Hij heeft het schip weer in oude glorie hersteld en een nieuwe motor geplaatst die dezelfde snelheid realiseerde als in vroegere tijden.
In 1998 werd de boot gekocht door Jachtwerf Prins van Oranje in Heeg, Nederland. Een zeer uitgebreide restauratie vond plaats en de huidige 87 pk Turbo diesel Lombardini werd geplaatst. Het schip is in de originele staat teruggebracht met de toevoeging van de moderne motor en apparatuur.
Recentelijk is het voordek geheel vernieuwd; nieuwe spanten, mahonie beschermd door epoxy en belegd met teak. Afgelopen jaren is het schip weinig tot niet gebruikt en heeft voornamelijk in een loods gestaan.
Indeling en verblijfsruimtes
4x
Hutten
1x
Slaapplaatsen
2 + 2
Type interieur
Teak
Watersysteem
Ja
Toiletten
Ja
Koelkast & voeding
Ja, mooi weggewerkt in achterschip
Merk
Lombardini Turbo diesel
Vermogen
87 pk
Brandstof
Diesel
Voortstuwing
Schroefas
Brandstoftank aantal
2x
Max snelheid
12 knopen (22 km / uur)
Log/snelheid
Raymarine ST40
Ankers & materiaal
Ja
Buitenkussens
Ja
Dekzeil(en)
Ja, over punt, kuip en achterschip
Opmerkingen
For more information, click: http://www.jachtmakelaardijkappers.nl