Alfa 51
Verkocht
Referentienummer: Geen
Categorie: Zeiljacht
Bouwjaar: 2005
Ligplaats: Griekenland
Vraagprijs: Verkocht
Materiaal: Polyester
Afmetingen: 15,41 m x 4,65 m x 2,10 m
Korte omschrijving Sportief zeiljacht met 3 hutten. INRUIL BESPREEKBAAR!
Ontwerper
George Brillakis
Werf
Alfa Sailing Yachts
Rompvorm
Rondspant, volglaslaminaat boven- en onder de waterlijn
Dek en opbouw materiaal
Teak
Ramen
Goiot dakluiken met hor en blindering
Diepgang
210 cm
Waterverplaatsing
15.350 kg
Ballast
4.100 kg
Besturing
Dubbele stuurstand
Kiel/zwaard
Loden kiel
Opmerkingen
Het jacht verkeert in goede staat en is klaar om te gaan. Zeer geschikt voor lang comfortabel verblijf aan boord en reis rond de wereld.
Hutten
3x + schippershut
Slaapplaatsen
3x2 + 1x1 (+ 1x2 in salon)
Type interieur
Kersenhout
Gordijnen
Alcantara
Watertank & materiaal
6x RVS. Totaal 1000 ltr
Vuilwatertank & materiaal
Grijs water tank for douches + zwart water tank voor toiletten
Watersysteem
Ja Johnsn (2011)
Warm water
Boiler - 40 ltr (2011) en via motor
Aantal douches
3x douche
Toiletten
3x
Radio/CD-speler
Radio cd + cockpit speakers (2011)
Kooktoestel & brandstof
3 pits gas
Oven
Gas
Koelkast & voeding
Isothem top loading, 90 ltr
Vriezer
Front loading vriezer, 185 ltr
Verwarming
Webasto HL90 - 7 outlets
Airconditioning
Ja, CLD Marine air systems 12000 BTU - 2 outlets
Opmerkingen
Zoals bij een kwaliteitsjacht hoort, is het interieur handmatig achteraf ingetimmerd en hoogglans afgelakt.
De riante eigenaarhut in het voorschip met veel bergruimte heeft aangrenzend een natte cel. De salon is voorzien van tafel, groot genoeg om met 7-8 mensen te dineren. Eén van de twee achterhutten grenst aan de natte cel. De schippershut in het voorschip is toegankelijk via het dekluik en heeft een eigen toilet en wastafel.
De riante eigenaarhut in het voorschip met veel bergruimte heeft aangrenzend een natte cel. De salon is voorzien van tafel, groot genoeg om met 7-8 mensen te dineren. Eén van de twee achterhutten grenst aan de natte cel. De schippershut in het voorschip is toegankelijk via het dekluik en heeft een eigen toilet en wastafel.
Merk
Yanmar 4JH3-HTE
Vermogen
100 pk
Brandstof
Diesel
Voortstuwing
Schroefas met 3 blads Maxprop
Brandstoftank aantal
1x 280 ltr (rvs)
Max snelheid
10 knots
Kruissnelheid
8 knots
Boegschroef
Vetus 75 kgf
Accu
4x 102 Ah Delphi Maintenance Free Calcium (2010), 1x start, 2x Optima 75 Ah, 1x 45 Ah Delphi S45AL
Acculader
Victron Energy Centaur 12V/60Amp (2011) + Victron Energey Phoenix 12V/30Amp
Generator
Honda 2 Kw (refit 2011)
Omvormer
Inverter Sterling Power - 800 Watt (2011)
Voltage
12/ 220v
Log/snelheid
2x Raymarine ST 60 Tridata (2010)
Dieptemeter
2x Raymarine ST 60 Tridata (2010)
Windmeter
2x Raymarine ST 60
Navigatieverlichting
Ja
Autopilot
Raymarine ST6000 + 2x ST6001 controller
Kaartplotter
Raychart 520
Radar
Raymarine RL70c
Marifoon
RAY 215e
Weatherfax/Navtex
Navtex ICS Nav6plus
Opmerkingen
Alle instrumenten zijn verbonden dmv Seatalk netwerk
Type tuigage
Sparcraft
Rolgrootzeil
3 reven waarvan 2 single line
Genua
Elvstrom 73 m2
Genua reefsysteem
Facnor
Gennaker
Quantum, 144 M2 IMS. 700N
Lieren
Lewmar: 2x 58EST electrisch, 2x 44ST, 1x16ST
Opmerkingen
+ spinnaker pole
Ankers & materiaal
Ja + 100 meter ketting (2011)
Ankerlier
Clipper (2011) met bediening in kuip en op voordek
Buiskap
Ja
Bimini
Ja
Buitenkussens
Ja
Zwemplatform
Ja
Zwemtrap
Ja
Bijboot
Ja, 2011.
Bijboot buitenboordmotor
Honda 3 pk
Opmerkingen
Teak loopplank
Reddingsvlot
Plastimar 10 personen (moet gekeurd worden)
Bilgepomp
2x electrisch (1x 2011)
Extra informatie
Dit jacht is custom built bij een bekende werf in Griekenland. De romp is gebaseerd op een Jeanneau Sun Odyssey maar dan met verbeteringen en verstevigingen. Zo is de rompdikte verdubbeld en daardoor steviger en niet torsie-gevoelig. Daarnaast zijn de romp, hoofdschotten en dek aan elkaar gelamineerd in plaats van gelijmd. Dit wordt slechts toegepast in het hoogste kwaliteitssegment omdat het een arbeidsintensief en duur proces is. Het voordeel is duidelijk, een zeer stijve en snelle romp die tegen een stootje kan.
Voor betere zeileigenschappen is het achtersteven iets verlengd waardoor het water beter los komt van de romp.