Steel Cutter 46
Verkocht
Referentienummer: 801931
Categorie: Zeiljacht
Bouwjaar: 1994
Ligplaats: Op verkoopterrein
Vraagprijs: Verkocht
Materiaal: Staal
Afmetingen: 14,00 m x 4,00 m x 1,70 m
Korte omschrijving Praktisch ocean going zeiljacht. Super wereldomzeiler!
Werf
Onder Nederlandse supervisie gebouwd in Polen
Rompvorm
Multi knikspant, 3 gangen; 5 en 4 mm plaatdikte gebouwd
Dek en opbouw materiaal
Aluminium dek en boeisel middels TRICLAT verbinding (Lloyds gekeurd) aan romp gelast.
Opbouw vorm, materiaal
Praktisch en ruim werkdek, met korte opbouw en afsluitbaar doghouse, uit aluminium
Doorvaarthoogte normaal
Circa 20,5 meter
Diepgang
170 cm
Waterverplaatsing
Circa 15,3 ton.
Ballast
Circa 5.000 kg. lood, in kiel gegoten
Besturing
Hydraulische overbrenging
Roer
Functioneel aangehangen roer in hak.
Kiel/zwaard
Lange doorlopende kiel, uit 7 mm staalplaat, met kielzool van 10 mm.
Opmerkingen
Deze Double Ender is special ontworpen voor de echte wereldzeiler. De lange kiel en het geveegde achterschip geven het jacht een soepele en comfortabele zeegang, met goede zeileigenschappen. Kenmerkend voor dit jacht is het veilige en praktische 'stuurhuis' en uiterst zeewaardige kuip. Het jacht is prima single handed te zeilen.
Het jacht is destijds onder Nederlandse supervisie, op een Poolse werf gebouwd. Het snijpakket en toebehoren zijn vanuit Nederland naar de werf gestuurd. Constructies zijn exact volgens tekening, naar eisen van Germanisch Lloyd gebouwd.
Stalen betrouwbare romp, met aluminium boeisel en opbouw voor optimaal laag zwaartepunt. Tanks zijn gesitueerd in de kielsectie.
Het casco is na gereedkomen in- en uitwendig gestraald, voorzien van twee lagen epoxyprimer en afgechilderd met DD-lak van De IJssel: Nieuw voorzien in 2003. Onderwaterschip behandeld met Sigma Epoxytar en antifouling.
Het jacht is sinds juni 2003 aan wal gestald, met het voornemen om wellicht nog eens een grote reis te maken. De droom van de eigenaar is reeds uitgekomen en gunt nu een nieuwe eigenaar ook een fantastische ervaring. Neemt u het roer over? Op dit jacht is inruil van een kleiner motor- of zeiljacht eventueel bespreekbaar.
Het jacht is destijds onder Nederlandse supervisie, op een Poolse werf gebouwd. Het snijpakket en toebehoren zijn vanuit Nederland naar de werf gestuurd. Constructies zijn exact volgens tekening, naar eisen van Germanisch Lloyd gebouwd.
Stalen betrouwbare romp, met aluminium boeisel en opbouw voor optimaal laag zwaartepunt. Tanks zijn gesitueerd in de kielsectie.
Het casco is na gereedkomen in- en uitwendig gestraald, voorzien van twee lagen epoxyprimer en afgechilderd met DD-lak van De IJssel: Nieuw voorzien in 2003. Onderwaterschip behandeld met Sigma Epoxytar en antifouling.
Het jacht is sinds juni 2003 aan wal gestald, met het voornemen om wellicht nog eens een grote reis te maken. De droom van de eigenaar is reeds uitgekomen en gunt nu een nieuwe eigenaar ook een fantastische ervaring. Neemt u het roer over? Op dit jacht is inruil van een kleiner motor- of zeiljacht eventueel bespreekbaar.
Stahoogte
Circa 2,00 meter. In voorkajuit circa 1,75 m.
Hutten
Grote eigenaarshut in voorschip, met veel kast- en bergruimte en schrijftafel/bureau
Type interieur
Lichte betimmering uit Eiken, gecombineerd met witte panelen
Gordijnen
Gebloemde bekleding, van jaar 2000
Watersysteem
Ja
Warm water
Isotherm, 40 liter Boiler
Aantal douches
Wasbak met handdouche in natte cel
Toiletten
Jabsco owl pomptoilet
Radio/CD-speler
Radio-casette met kuipspeakers
Kooktoestel & brandstof
Half-cardanisch, 3-pits kookstel op gas
Oven
Half-cardanisch, op gas
Magnetron
Ja
Koelkast & voeding
RVS Box, met compressor
Verwarming
Trumatic 2800 op gas. (werking niet gegarandeerd, aangezien lange tijd niet gebruikt)
Opmerkingen
Het jacht biedt ruime en comfortable accomodatie voor een koppel. Zeer interessant is het ingenieuze dekhuis, waar vanuit beschermd van alle weersomstandigheden genavigeerd en wacht gehouden kan worden.
Merk
Mercedes OM 602, 5 cilinder dieselmotor
Bouwjaar
1995
Vermogen
89pk (65kW)
Draaiuren
Circa 1.680 uur, tot 1 juni 2003. (daarna jacht aan wal gestald)
Brandstof
Diesel
Verbruik
2,25 liter bij 3/4 knopen
Voortstuwing
Mechanische Hurth koppeling met Scatra homokineet, naar schroefas met 3-blas Max-Prop.
Koeling
In-direct - Intercooling
Brandstoftank aantal
Stalen tank,geintegreerd in kiel: 400 liter. Aluminium dagtank: 200 liter. Totaal 600 liter
Kruissnelheid
6-7 knopen
Meetinstrumenten
Op motorpaneel
Accu
1x 90 amp (nieuw in 2012)
Acculader
Victron 50 amp lader met chargercontrol
Dynamo
Op motor. Tevens nieuwe 120 amp dynamo (van 2011) los mee te leveren
Omvormer
Victron 1500 Watt omvormer
Zonnepaneel
1x 75 Watt. Nog niet gemonteerd
Bedieningspaneel
schakelpaneel
Voltage
12 Volt boordnet en 220 Volt via omvormer
Kompas
2x, Sestral kompas buiten en Botsun kompas binnen (luchtbel)
Log/snelheid
Navman, op stuurstand buiten en binnen in doghouse
Dieptemeter
Navman, op stuurstand buiten en binnen in doghouse
Windmeter
Navman (momenteel defect)
Navigatieverlichting
Compleet, met 3-kleur toplicht
Autopilot
Robersten AP100
Radar
Furuno
SSB ontvanger
Debeg zender/ontvanger SSB
Marifoon
Deberg
Weatherfax/Navtex
Ja
Opmerkingen
De electronica wordt momenteel (nog) niet op werking gegarandeerd.
Type tuigage
Sloep -Kotter getuigd
Mast materiaal
Aluminium wit gelakte masten en rondhouten
Zeilen materiaal
Dacron, polyant
Grootzeil
Doorgelat grootzeil, 46m2. Origineel
Rolgrootzeil
4 reven
Genua
Genua I, van Quantum Sails. Van 1999, weinig gebruikt en in goede staat.
Fok
Bi-radiale Yankee, 35m2 voor boegprofiel + bi-radiale stagfok. 23m2. Origineel
Voorzeil rolsysteem
Beide stagen uitgerust met Profurl rolreef-profiel
Genua reefsysteem
Op Profurl rolreef-profiel
Stormfok
5 m2 stormfok, over stagfok
Lieren
Ruim bemeten zelfhalende lieren
Opmerkingen
Vallen en bedrading in mast vernieuwd, in 2011.
Inklapbare maststeps
Het jacht presteert zeer goed onder alle, maar zeker ook zware weersomstandigheden. Zo heeft de eigenaar vanuit Zuid-Engeland naar Madeira in 8 dagen een afstand gezeild van 1.250 mijl: 9-11 beaufort windsterkte.
Inklapbare maststeps
Het jacht presteert zeer goed onder alle, maar zeker ook zware weersomstandigheden. Zo heeft de eigenaar vanuit Zuid-Engeland naar Madeira in 8 dagen een afstand gezeild van 1.250 mijl: 9-11 beaufort windsterkte.
Ankers & materiaal
35 kg. RVS boeganker in kluis, met 100 meter ketting (10 mm.). 2x Buldog anker
Ankerlier
Maxwell 3000 elektrische ankerlier
Buiskap
Vast doghouse, voor droog, comfortabel en zeevast navigeren
Bimini
Zonnetent over kuip
Dekzeil(en)
Dektent voor gehele jacht, met staande mast. Behoeft reparatie aan o.a. ritsen en een scheur.
Zeerailing
Aluminium gelast.
Zwemtrap
RVS
Bijboot
Ja, Caribe 270 R.I.B.-tender,
Davits
3e spiboom voor dinghy launch
Stootwillen, lijnen
ja
Reddingsvlot
Nee. Wel RVS dekbeugel aanwezig
Bilgepomp
Handmatig en elektrisch
Brandblusser
(blussers, keuren)
Gasbun met afvoer
Ja, in kuip met afvoer naar buiten. Plaats voor twee grote gasflessen.
Opmerkingen
Specificaties onder voorbehoud goedkeuring eigenaar.
For more information click: http://www.jachtmakelaardijkappers.nl
For more information click: http://www.jachtmakelaardijkappers.nl
Extra informatie
Zeer zeewaardig en praktisch zeiljacht, voor de zeiler die alle wereldzeeen wenst te bevaren. Dit jacht heeft zich onder alle onstandigheden reeds bewezen als betrouwbaar en comfortabel vertrekkersjacht. Op dit jacht is inruil van een kleiner motor- of zeiljacht eventueel bespreekbaar.